Efektivnost projektové metody v matematice z hlediska rozvoje žákovských kompetencí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F12%3A43915720" target="_blank" >RIV/49777513:23520/12:43915720 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23420/12:43915720
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Efektivnost projektové metody v matematice z hlediska rozvoje žákovských kompetencí
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek ukazuje dílčí výsledky dvouletého výzkumu efektivnosti projetové metody, který byl prováděn v několika vyučovacích předmětech. Ověřována byla hypotéza, že projektové vyučování podporuje rozvoj sociálních kompetencí a kompetencí k učení. Experiment byl prováděn ve spolupráci s psychologem, k testování žáků byly použity standardizované testy a jejich modifikace. Zjišťovány byly změny v oblasti sebepojetí a prožívání žáků ve vztahu ke kolektivu třídy a ve vztahu k vyučovanému předmětu. Současně byla didaktickými testy zjišťována míra osvojení učiva. Analýza výsledků ukázala v experimentální skupině s projektovým vyučováním v hodinách matematiky pozitivní posun v sebepojetí žáků a významný rozvoj jejich sociálních kompetencí. Očekávaný efekt v oblasti kognitivní nebyl prokázán.
Název v anglickém jazyce
Effectiveness of Project Method in Teaching Mathematics in Terms of the Development of Students' Competencies
Popis výsledku anglicky
This arcicle shows the partial results of a two-year reserch study into the effectiveness of the project method, which was conducted in classes of several subjects. Benefits of this method in the development of students' competencies (in primary, upper primary and secondary schools) were observed. A positive shift in their self-concept and significant development of social skills were demonstrated.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Matematika 5, Specifika matematické edukace v prostředí primární školy : sborník příspěvků z konference s mezinárodní účastí
ISBN
978-80-244-3048-5
ISSN
0862-9765
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
56-60
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
25. 4. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—