Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Efektivnost projektové metody v matematice z hlediska rozvoje žákovských kompetencí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F12%3A43915720" target="_blank" >RIV/49777513:23520/12:43915720 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23420/12:43915720

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Efektivnost projektové metody v matematice z hlediska rozvoje žákovských kompetencí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek ukazuje dílčí výsledky dvouletého výzkumu efektivnosti projetové metody, který byl prováděn v několika vyučovacích předmětech. Ověřována byla hypotéza, že projektové vyučování podporuje rozvoj sociálních kompetencí a kompetencí k učení. Experiment byl prováděn ve spolupráci s psychologem, k testování žáků byly použity standardizované testy a jejich modifikace. Zjišťovány byly změny v oblasti sebepojetí a prožívání žáků ve vztahu ke kolektivu třídy a ve vztahu k vyučovanému předmětu. Současně byla didaktickými testy zjišťována míra osvojení učiva. Analýza výsledků ukázala v experimentální skupině s projektovým vyučováním v hodinách matematiky pozitivní posun v sebepojetí žáků a významný rozvoj jejich sociálních kompetencí. Očekávaný efekt v oblasti kognitivní nebyl prokázán.

  • Název v anglickém jazyce

    Effectiveness of Project Method in Teaching Mathematics in Terms of the Development of Students' Competencies

  • Popis výsledku anglicky

    This arcicle shows the partial results of a two-year reserch study into the effectiveness of the project method, which was conducted in classes of several subjects. Benefits of this method in the development of students' competencies (in primary, upper primary and secondary schools) were observed. A positive shift in their self-concept and significant development of social skills were demonstrated.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Matematika 5, Specifika matematické edukace v prostředí primární školy : sborník příspěvků z konference s mezinárodní účastí

  • ISBN

    978-80-244-3048-5

  • ISSN

    0862-9765

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    56-60

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    25. 4. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku