Analyticko-syntetická a genetická metoda ve výuce čtení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F12%3A43915618" target="_blank" >RIV/49777513:23420/12:43915618 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analyticko-syntetická a genetická metoda ve výuce čtení
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha se věnuje počátkům čtenářské gramotnosti se zaměřením na výukové, psychologické, historické a lingvistické aspekty. Významná část předkládá výsledky výzkumu Grantové agentury ČR. Tříletý projekt byl směrován do pedagogicko-psychologické a didaktické oblasti výuky počátečního čtení. Základním cílem bylo porovnání analyticko- syntetické a genetické metody výuky čtení prostřednictvím sledování vývoje percepčních a řečových funkcí důležitých pro čtení, a vlastního čtenářského vývoje žáků v prvních a druhých ročnících základní školy. Dílčí úkoly byly zaměřeny na historické souvislosti problematiky a analýzu přípravy učitelů na výuku počátečního čtení. Základním výzkumným vzorkem bylo více než 1500 žáků 1. a 2. ročníků, kteří byli vyučováni srovnávanými metodami. Výzkumné metody byly zvoleny tak, aby pokrývaly všechny roviny čtenářské gramotnosti. Kvantitativním i kvalitativním zpracováním získaných dat se podařilo naplnit výzkumné cíle. Z výsledků vyplynulo, že během vývoje počátečníh
Název v anglickém jazyce
Analytical-synthetic and genetic method in teaching reading
Popis výsledku anglicky
Book presents initial reading literacy with a view to tutorial, psychological, historical and linguistic aspects. Significant part brings results of research project Czech Science Foundation. The three - year project has been rooted in the pedagogic-psychological and didactic areas of teaching initial reading. The fundamental aim was to compare the analytic-synthetic and genetic methods of teaching reading through observing development of perceptional and speech functions which are important for readingitself and also for personal development 259 of primary pupils in their first and second years as readers. Particular tasks were focused on historical context of the issues and the analysis of future primary teachers' initial training how to teach beginning reading. The primary research sample, were more than 1 500 pupils of the first and second grades taught by the compared methods. Research methods were selected to cover all reader's literacy levels. The quantitative and qualitative p
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0185" target="_blank" >GA406/09/0185: Analyticko - syntetická a genetická metoda ve výuce čtení českých dětí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-578-2
Počet stran knihy
259
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—