Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pohled na úroveň čtenářských strategií patnáctiletých žáků v Moravskoslezském kraji

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA1901XBY" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A1901XBY - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pohled na úroveň čtenářských strategií patnáctiletých žáků v Moravskoslezském kraji

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem předkládaného monografického textu je zamyslet se nad hledáním odpovědí, jaké čtenářské dovednosti a čtenářské strategie uplatňují vybraní patnáctiletí žáci Moravskoslezského kraje v České republice k porozumění textu a jací činitelé mají vliv na úroveň čtenářských strategií daného vzorku respondentů. Teoretická část textu vymezuje klíčovou odbornou terminologii k problematice čtenářské gramotnosti a čtenářských strategií, dále k autoregulaci žáka na konci období základního vzdělávání v České republice, a to z pohledu metakognice a metamotivace. V rámci teorie popisujeme a analyzujeme faktory s vlivem na rozvoj čtenářských strategií. Empirická část textu předkládá výsledky třífázového výzkumného šetření se zaměřením na čtenářskou gramotnost, čtenářské strategie sledovaného vzorku žáků. Kvalitativně orientovaný výzkum vychází ze strukturovaného pozorování vybrané výuky ČJL u patnáctiletých žáků v MSK s cílem rozvoje čtenářských strategií. Pedagogická realita je popsána přístupem vícečetné případové studie. Druhým výzkumným objektem jsou vyučující ČJL, kteří v dotazníkovém šetření uvádí druhy metod a organizačních forem výuky, druhy textů užívaných v různých fázích vyučování s cílem rozvoje čtenářských strategií žáků. Další kvantitativně orientované výzkumné šetření vybraného vzorku žáků metodou strukturovaného rozhovoru sleduje faktory ovlivňující úroveň čtenářských strategií respondentů.

  • Název v anglickém jazyce

    A look at the level of reading strategies of fifteen-year-old pupils in the Moravian-Silesian region

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the presented monographic text is to look for answers, regarding what readers? skills and readership strategies are applied by the selected fifteen-year-old pupils of the Moravian-Silesian Region in the Czech Republic, in order to understand the text and the factors influencing the reading strategies of a given sample of respondents. The theoretical part of the text defines the key professional terminology on reading literacy and reader strategies, as well as the self-regulation of the pupil at the end of the basic education period in the Czech Republic, from the point of view of metacognition and metamotivation. We describe and analyze the factors influencing the development of reading strategies within the theory. The empirical part of the text presents the results of a three-phase research study, focusing on reader literacy, the readers? strategy of the monitored sample of pupils. Qualitatively oriented research is based on the structured observation of selected Czech Language classes for 15-year-old pupils in the MSR, with the aim of developing reader strategies. Pedagogical reality is described by the approach of a multiple-case study. The second research object is the teacher of the Czech Language classes who, in the questionnaire survey, presents the types of methods and organizational forms of teaching, along with the types of texts used at different stages of teaching, in order to develop pupils? reading strategies. Another quantitative research of a selected sample of pupils using the structured interview method monitors the factors influencing the level of respondent reading strategies.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7599-045-7

  • Počet stran knihy

    190

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS knihy