Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FACTORS INFLUENCIG THE LEVEL OF READING STRATEGIES OF FIFTEEN-YEARS-OLD PUPILS IN THE MORAVIAN-SILESIAN REGION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA2001ZYR" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A2001ZYR - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.futureacademy.org.uk/publication/EpSBS/ICEEPSY2019/" target="_blank" >https://www.futureacademy.org.uk/publication/EpSBS/ICEEPSY2019/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.01.40" target="_blank" >10.15405/epsbs.2019.01.40</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    FACTORS INFLUENCIG THE LEVEL OF READING STRATEGIES OF FIFTEEN-YEARS-OLD PUPILS IN THE MORAVIAN-SILESIAN REGION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this article is to describe, analyze and evaluate selected factors influencing the level of reading strategies of fifteen-years-old pupils in the Moravian-Silesian region in the Czech Republic. The first part of the article defines the basic terminology of the research problematic, i.e. reading literacy and strategic approaches, which relate to the development of education of the reader. The second part describes the methodology of this research (research goals, research issues, research sample) and the starting points of quantitatively oriented research that uses structured interview with selected pupils. Research interested in the pupil's view of motivation to read, reader's creation, sources of information when working with text. Further describe the contemporary state of the researched problematic in order to find out the level of reading strategies of fifteen-years-old pupils in the Moravian-Silesian region. The research is also considering the processes of critical thinking and their application in working with the text and its comprehension.

  • Název v anglickém jazyce

    FACTORS INFLUENCIG THE LEVEL OF READING STRATEGIES OF FIFTEEN-YEARS-OLD PUPILS IN THE MORAVIAN-SILESIAN REGION

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this article is to describe, analyze and evaluate selected factors influencing the level of reading strategies of fifteen-years-old pupils in the Moravian-Silesian region in the Czech Republic. The first part of the article defines the basic terminology of the research problematic, i.e. reading literacy and strategic approaches, which relate to the development of education of the reader. The second part describes the methodology of this research (research goals, research issues, research sample) and the starting points of quantitatively oriented research that uses structured interview with selected pupils. Research interested in the pupil's view of motivation to read, reader's creation, sources of information when working with text. Further describe the contemporary state of the researched problematic in order to find out the level of reading strategies of fifteen-years-old pupils in the Moravian-Silesian region. The research is also considering the processes of critical thinking and their application in working with the text and its comprehension.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

    2357-1330

  • Svazek periodika

    53

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    420-434

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus