A VIEW ON THE LEVEL OF READING STRATEGIES OF THE SELECTED GROUP OF FIFTEEN YEARS OLD UKRAINIAN PUPILS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA2202BYH" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A2202BYH - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.33543/1002343347" target="_blank" >https://doi.org/10.33543/1002343347</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.33543/1002343347" target="_blank" >10.33543/1002343347</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A VIEW ON THE LEVEL OF READING STRATEGIES OF THE SELECTED GROUP OF FIFTEEN YEARS OLD UKRAINIAN PUPILS
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents results of the quantitative research on the level of reading strategies of fifteen years old pupils from Kyiv and Chemihiv region and their comparison with the results of Czech pupils of the same age (Vicherkovit, 2018). The research sample consisted of 121 subjects. The research data were obtained through the structured questionnaire. The main conclusion of the research is that Ukrainian pupils consider themselves reading literate. However, the fact contradicts the actual level of their reading strategies. The questionnaire items categorisation delimited the main factors influencing the fifteen years old Ukrainian pupils' level of reading strategies as well as the reading strategies level of the fifteen years old Czech pupils.
Název v anglickém jazyce
A VIEW ON THE LEVEL OF READING STRATEGIES OF THE SELECTED GROUP OF FIFTEEN YEARS OLD UKRAINIAN PUPILS
Popis výsledku anglicky
The paper presents results of the quantitative research on the level of reading strategies of fifteen years old pupils from Kyiv and Chemihiv region and their comparison with the results of Czech pupils of the same age (Vicherkovit, 2018). The research sample consisted of 121 subjects. The research data were obtained through the structured questionnaire. The main conclusion of the research is that Ukrainian pupils consider themselves reading literate. However, the fact contradicts the actual level of their reading strategies. The questionnaire items categorisation delimited the main factors influencing the fifteen years old Ukrainian pupils' level of reading strategies as well as the reading strategies level of the fifteen years old Czech pupils.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ad Alta: Journal of Interdisciplinary Research
ISSN
1804-7890
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
343-347
Kód UT WoS článku
000606326200057
EID výsledku v databázi Scopus
—