Úroveň čtenářských strategií patnáctiletých žáků na konci období základního vzdělávání v Moravskoslezském kraji
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579345" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579345 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Úroveň čtenářských strategií patnáctiletých žáků na konci období základního vzdělávání v Moravskoslezském kraji
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek si klade za cíl prezentovat vybrané výsledky výzkumu čtenářských strategií patnáctiletých žáků, který byl realizován v rámci projektu IGA_PdF_2016_021 týmem pedagogů a studentů Univerzity Palackého v Olomouci na PdF. Text shrnuje výsledky přípravné a realizační fáze výzkumu, především dotazníkového šetření čtenářských strategií patnáctiletých žáků ZŠ a žáků víceletých gymnázií v Moravskoslezském kraji v ČR. Dotazníkový výzkum zjišťoval, jaké čtenářské strategie žáci při čtení používají, jaké druhy textů a informačních zdrojů mají v oblibě, co ovlivňuje žáky v roli čtenáře apod. Dotazník neprověřoval vědomosti žáků, ale vedl je k zamyšlení nad úrovní vlastní dovednosti číst a porozumět čtené informaci. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 1 199 respondentů ze 49 škol a 71 tříd.
Název v anglickém jazyce
The level of reading strategies fifteen-year-old pupils of elementary schools in Moravian-Silesian Region
Popis výsledku anglicky
The purpose of this article is to present the results of reading strategies research of fifteen years old pupils. It was conducted within project IGA_PdF_2016_021 by a professional team of pedagogues and students of Palacky University Olomouc. This text summarizes results of preparation and implementation phases of the research, mainly the questionnaire survey for fifteen-year-old pupils of elementary schools and grammar schools in Moravian-Silesian Region in the Czech Republic. The questionnaire survey analysed which reading strategies pupils used when they read, what kind of texts and information sources they preferred, what influenced the pupils in their role of readers etc. The questionnaire did not examine the knowledge of pupils, but encouraged them to think about their skills of reading and understanding texts. The questionnaire survey was attended by 1199 respondents from 49 schools and 71 classes.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Jazyk-Literatura-Komunikace
ISSN
1805-689X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
"Nestránkováno"
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—