Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Úroveň čtenářských strategií patnáctiletých žáků na konci období základního vzdělávání v Moravskoslezském kraji

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579345" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579345 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Úroveň čtenářských strategií patnáctiletých žáků na konci období základního vzdělávání v Moravskoslezském kraji

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek si klade za cíl prezentovat vybrané výsledky výzkumu čtenářských strategií patnáctiletých žáků, který byl realizován v rámci projektu IGA_PdF_2016_021 týmem pedagogů a studentů Univerzity Palackého v Olomouci na PdF. Text shrnuje výsledky přípravné a realizační fáze výzkumu, především dotazníkového šetření čtenářských strategií patnáctiletých žáků ZŠ a žáků víceletých gymnázií v Moravskoslezském kraji v ČR. Dotazníkový výzkum zjišťoval, jaké čtenářské strategie žáci při čtení používají, jaké druhy textů a informačních zdrojů mají v oblibě, co ovlivňuje žáky v roli čtenáře apod. Dotazník neprověřoval vědomosti žáků, ale vedl je k zamyšlení nad úrovní vlastní dovednosti číst a porozumět čtené informaci. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 1 199 respondentů ze 49 škol a 71 tříd.

  • Název v anglickém jazyce

    The level of reading strategies fifteen-year-old pupils of elementary schools in Moravian-Silesian Region

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this article is to present the results of reading strategies research of fifteen years old pupils. It was conducted within project IGA_PdF_2016_021 by a professional team of pedagogues and students of Palacky University Olomouc. This text summarizes results of preparation and implementation phases of the research, mainly the questionnaire survey for fifteen-year-old pupils of elementary schools and grammar schools in Moravian-Silesian Region in the Czech Republic. The questionnaire survey analysed which reading strategies pupils used when they read, what kind of texts and information sources they preferred, what influenced the pupils in their role of readers etc. The questionnaire did not examine the knowledge of pupils, but encouraged them to think about their skills of reading and understanding texts. The questionnaire survey was attended by 1199 respondents from 49 schools and 71 classes.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Jazyk-Literatura-Komunikace

  • ISSN

    1805-689X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    "Nestránkováno"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus