Kvalita počáteční čtenářské gramotnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12013E1" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A12013E1 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvalita počáteční čtenářské gramotnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Text publikace představuje popis soudobého stavu výuky počátečního čtení v primární škole v období po transformaci kurikula ZV (po r. 2007), prezentuje výzkumnou analýzu kvality počáteční čtenářské gramotnosti žáků, jež byla provedena na základě vybraných pedagogických didaktických hledisek. Strukturu publikace tvoří dvě části. První část je teoretickým konceptem vymezujícím základní pojmosloví řešené problematiky, je obsahovou analýzou nejnovějších národních a mezinárodních pramenů věnující se této oblasti vzdělávání a pokouší o zavedení potřebné konceptualizace. Druhá část popisuje realizaci a výsledky výzkumného záměru řešené oblasti, ve kterém byla zjišťována kvalita počáteční čtenářské gramotnosti žáků 1. a 2. ročníků ZŠ Ostravska a kvalita vybraných faktorů. Sledovány byly vybrané faktory školního a domácího kontextu.
Název v anglickém jazyce
Quality on the initial reading literacy
Popis výsledku anglicky
Text description of the publication presents the contemporary state of teaching initial reading in primary school in post-transition curriculum PE (after 2007), the research presents an initial analysis of the quality of pupils' literacy, which was selected based on pedagogical aspects of teaching. The structure of the publication consists of two parts. The first part is a theoretical concept, defining the basic terminology solved problem is the content analysis of the latest national and internationalsources dedicated to the education and attempts on the introduction of appropriate conceptualization. The second part describes the implementation and results of the research project dealt with the areas in which quality was assessed by the initial reading literacy of pupils on the 1st and 2 Ostrava primary school years and the quality of selected factors. Monitored were selected for analysis of school and home context.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7464-020-9
Počet stran knihy
243
Název nakladatele
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě
Místo vydání
Ostravská univerzita v Ostravě
Kód UT WoS knihy
—