Haptic Visualization of Material on TIN-Based Surfaces
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F12%3A43916005" target="_blank" >RIV/49777513:23520/12:43916005 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-33564-8_27" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-33564-8_27</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-33564-8_27" target="_blank" >10.1007/978-3-642-33564-8_27</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Haptic Visualization of Material on TIN-Based Surfaces
Popis výsledku v původním jazyce
Haptic devices are nowadays often used in non-hitech applications due to their increasing availability. These special input/output devices provide native 3D manipulation and, additionally, unlike mouse or keyboard, a control with a force. We present a low-level haptic visualization method which is able to simulate material on a surface and which works natively with the triangulated irregular network terrain models (TIN). Our method allows to model and visualize several materials, such as sand, concrete,wood, etc. New materials could be created by setting five parameters and, optionally, by the creation of a material relief. In our framework we use the TIN terrain model together with real-time erosion and interactive haptic editing using a set of virtual tools. We have performed a user study which is also included in the paper. Unlike existing methods, we use a general shape of the tool; our solution is capable of geometric editing of the TIN model, and it allows a simulation of severa
Název v anglickém jazyce
Haptic Visualization of Material on TIN-Based Surfaces
Popis výsledku anglicky
Haptic devices are nowadays often used in non-hitech applications due to their increasing availability. These special input/output devices provide native 3D manipulation and, additionally, unlike mouse or keyboard, a control with a force. We present a low-level haptic visualization method which is able to simulate material on a surface and which works natively with the triangulated irregular network terrain models (TIN). Our method allows to model and visualize several materials, such as sand, concrete,wood, etc. New materials could be created by setting five parameters and, optionally, by the creation of a material relief. In our framework we use the TIN terrain model together with real-time erosion and interactive haptic editing using a set of virtual tools. We have performed a user study which is also included in the paper. Unlike existing methods, we use a general shape of the tool; our solution is capable of geometric editing of the TIN model, and it allows a simulation of severa
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LH11006" target="_blank" >LH11006: Interaktivní geometrické modely pro simulaci přírodních jevů a davů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Computer Vision and Graphics
ISBN
978-3-642-33564-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
220-227
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Heidelberg
Místo konání akce
Varšava
Datum konání akce
24. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—