Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Issues of Parallel Hybrid Nanoscopic /microscopic Road Traffic Simulation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F13%3A43919224" target="_blank" >RIV/49777513:23520/13:43919224 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Issues of Parallel Hybrid Nanoscopic /microscopic Road Traffic Simulation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Today, several types of road traffic simulations depending on their level of detail are commonly used. With increasing detail of the simulation, the time necessary for its execution increases as well. This can be problematic especially for large road traffic networks. In order to utilize a high-detailed simulation and keep the time necessary for its execution in acceptable limits, two approaches can be used. First approach is to utilize a hybrid simulation, which means that various parts of the road traffic network are simulated at different levels of detail. Second approach is to utilize a parallel or distributed execution of the simulation. In this paper, we describe a parallel hybrid nanoscopic/microscopic road traffic simulation, which utilize advantages of both mentioned approaches.

  • Název v anglickém jazyce

    Issues of Parallel Hybrid Nanoscopic /microscopic Road Traffic Simulation

  • Popis výsledku anglicky

    Today, several types of road traffic simulations depending on their level of detail are commonly used. With increasing detail of the simulation, the time necessary for its execution increases as well. This can be problematic especially for large road traffic networks. In order to utilize a high-detailed simulation and keep the time necessary for its execution in acceptable limits, two approaches can be used. First approach is to utilize a hybrid simulation, which means that various parts of the road traffic network are simulated at different levels of detail. Second approach is to utilize a parallel or distributed execution of the simulation. In this paper, we describe a parallel hybrid nanoscopic/microscopic road traffic simulation, which utilize advantages of both mentioned approaches.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EUROCON 2013

  • ISBN

    978-1-4673-2232-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    614-621

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Záhřeb

  • Datum konání akce

    1. 7. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku