Issues of Parallel Hybrid Nanoscopic /microscopic Road Traffic Simulation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F13%3A43919224" target="_blank" >RIV/49777513:23520/13:43919224 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Issues of Parallel Hybrid Nanoscopic /microscopic Road Traffic Simulation
Popis výsledku v původním jazyce
Today, several types of road traffic simulations depending on their level of detail are commonly used. With increasing detail of the simulation, the time necessary for its execution increases as well. This can be problematic especially for large road traffic networks. In order to utilize a high-detailed simulation and keep the time necessary for its execution in acceptable limits, two approaches can be used. First approach is to utilize a hybrid simulation, which means that various parts of the road traffic network are simulated at different levels of detail. Second approach is to utilize a parallel or distributed execution of the simulation. In this paper, we describe a parallel hybrid nanoscopic/microscopic road traffic simulation, which utilize advantages of both mentioned approaches.
Název v anglickém jazyce
Issues of Parallel Hybrid Nanoscopic /microscopic Road Traffic Simulation
Popis výsledku anglicky
Today, several types of road traffic simulations depending on their level of detail are commonly used. With increasing detail of the simulation, the time necessary for its execution increases as well. This can be problematic especially for large road traffic networks. In order to utilize a high-detailed simulation and keep the time necessary for its execution in acceptable limits, two approaches can be used. First approach is to utilize a hybrid simulation, which means that various parts of the road traffic network are simulated at different levels of detail. Second approach is to utilize a parallel or distributed execution of the simulation. In this paper, we describe a parallel hybrid nanoscopic/microscopic road traffic simulation, which utilize advantages of both mentioned approaches.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EUROCON 2013
ISBN
978-1-4673-2232-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
614-621
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Záhřeb
Datum konání akce
1. 7. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—