USING GEOGEBRA IN TEACHING DESCRIPTIVE GEOMETRY: CHALLENGES AND OPPORTUNITIES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F13%3A43920230" target="_blank" >RIV/49777513:23520/13:43920230 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
USING GEOGEBRA IN TEACHING DESCRIPTIVE GEOMETRY: CHALLENGES AND OPPORTUNITIES
Popis výsledku v původním jazyce
In the past, descriptive geometry played a more important role at secondary schols and technical universities. It was a subject in which students were learning and developing their geometric thinking, considerations and creativity. Nevertheless, the classical conception of the descriptive geometry as a simple first step towards technical drawings and documents is exceeded now and one can find several attempts how to make this old and traditional geometric field more attractive and mainly useful for thegeneration of engineers of the 21st century. In this paper, we discuss using variational and dynamic geometry software in teaching high-level geometry in courses for students in mechanical engineering programs.
Název v anglickém jazyce
USING GEOGEBRA IN TEACHING DESCRIPTIVE GEOMETRY: CHALLENGES AND OPPORTUNITIES
Popis výsledku anglicky
In the past, descriptive geometry played a more important role at secondary schols and technical universities. It was a subject in which students were learning and developing their geometric thinking, considerations and creativity. Nevertheless, the classical conception of the descriptive geometry as a simple first step towards technical drawings and documents is exceeded now and one can find several attempts how to make this old and traditional geometric field more attractive and mainly useful for thegeneration of engineers of the 21st century. In this paper, we discuss using variational and dynamic geometry software in teaching high-level geometry in courses for students in mechanical engineering programs.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aplimat 2013
ISBN
978-80-227-3865-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
41-46
Název nakladatele
Slovak University of Technology in Bratislava
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
5. 2. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—