Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

USING GEOGEBRA IN TEACHING DESCRIPTIVE GEOMETRY: CHALLENGES AND OPPORTUNITIES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F13%3A43920230" target="_blank" >RIV/49777513:23520/13:43920230 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    USING GEOGEBRA IN TEACHING DESCRIPTIVE GEOMETRY: CHALLENGES AND OPPORTUNITIES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the past, descriptive geometry played a more important role at secondary schols and technical universities. It was a subject in which students were learning and developing their geometric thinking, considerations and creativity. Nevertheless, the classical conception of the descriptive geometry as a simple first step towards technical drawings and documents is exceeded now and one can find several attempts how to make this old and traditional geometric field more attractive and mainly useful for thegeneration of engineers of the 21st century. In this paper, we discuss using variational and dynamic geometry software in teaching high-level geometry in courses for students in mechanical engineering programs.

  • Název v anglickém jazyce

    USING GEOGEBRA IN TEACHING DESCRIPTIVE GEOMETRY: CHALLENGES AND OPPORTUNITIES

  • Popis výsledku anglicky

    In the past, descriptive geometry played a more important role at secondary schols and technical universities. It was a subject in which students were learning and developing their geometric thinking, considerations and creativity. Nevertheless, the classical conception of the descriptive geometry as a simple first step towards technical drawings and documents is exceeded now and one can find several attempts how to make this old and traditional geometric field more attractive and mainly useful for thegeneration of engineers of the 21st century. In this paper, we discuss using variational and dynamic geometry software in teaching high-level geometry in courses for students in mechanical engineering programs.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aplimat 2013

  • ISBN

    978-80-227-3865-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    41-46

  • Název nakladatele

    Slovak University of Technology in Bratislava

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    5. 2. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku