Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Supervised sentiment analysis in Czech social media

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F14%3A43923003" target="_blank" >RIV/49777513:23520/14:43923003 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ipm.2014.05.001" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.ipm.2014.05.001</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ipm.2014.05.001" target="_blank" >10.1016/j.ipm.2014.05.001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Supervised sentiment analysis in Czech social media

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article describes in-depth research on machine learning methods for sentiment analysis of Czech social media. We provide a large human-annotated Czech social media corpus. Furthermore, we evaluate state-of-the-art supervised machine learning methodsfor sentiment analysis. We explore different pre-processing techniques and employ various features and classifiers. We also experiment with five different feature selection algorithms and investigate the influence of named entity recognition and pre-processing on sentiment classification performance. Moreover, in addition to our newly created social media dataset, we also report results for other popular domains, such as movie and product reviews.

  • Název v anglickém jazyce

    Supervised sentiment analysis in Czech social media

  • Popis výsledku anglicky

    This article describes in-depth research on machine learning methods for sentiment analysis of Czech social media. We provide a large human-annotated Czech social media corpus. Furthermore, we evaluate state-of-the-art supervised machine learning methodsfor sentiment analysis. We explore different pre-processing techniques and employ various features and classifiers. We also experiment with five different feature selection algorithms and investigate the influence of named entity recognition and pre-processing on sentiment classification performance. Moreover, in addition to our newly created social media dataset, we also report results for other popular domains, such as movie and product reviews.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED1.1.00%2F02.0090" target="_blank" >ED1.1.00/02.0090: NTIS - Nové technologie pro informační společnost</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Information Processing and Management

  • ISSN

    0306-4573

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    50

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    693-707

  • Kód UT WoS článku

    000340307000006

  • EID výsledku v databázi Scopus