Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sentiment Analysis in Czech Social Media Using Supervised Machine Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F13%3A43918525" target="_blank" >RIV/49777513:23520/13:43918525 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sentiment Analysis in Czech Social Media Using Supervised Machine Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article provides an in-depth research of machine learning methods for sentiment analysis of Czech social media. Whereas in English, Chinese, or Spanish this field has a long history and evaluation datasets for various domains are widely available, in case of Czech language there has not yet been any systematical research conducted. We tackle this issue and establish a common ground for further research by providing a large human-annotated Czech social media corpus. Furthermore, we evaluate state-of-the-art supervised machine learning methods for sentiment analysis. We explore different pre-processing techniques and employ various features and classifiers. Moreover, in addition to our newly created social media dataset, we also report results on other widely popular domains, such as movie and product reviews. We believe that this article will not only extend the current sentiment analysis research to another family of languages, but will also encourage competition which potentially

  • Název v anglickém jazyce

    Sentiment Analysis in Czech Social Media Using Supervised Machine Learning

  • Popis výsledku anglicky

    This article provides an in-depth research of machine learning methods for sentiment analysis of Czech social media. Whereas in English, Chinese, or Spanish this field has a long history and evaluation datasets for various domains are widely available, in case of Czech language there has not yet been any systematical research conducted. We tackle this issue and establish a common ground for further research by providing a large human-annotated Czech social media corpus. Furthermore, we evaluate state-of-the-art supervised machine learning methods for sentiment analysis. We explore different pre-processing techniques and employ various features and classifiers. Moreover, in addition to our newly created social media dataset, we also report results on other widely popular domains, such as movie and product reviews. We believe that this article will not only extend the current sentiment analysis research to another family of languages, but will also encourage competition which potentially

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED1.1.00%2F02.0090" target="_blank" >ED1.1.00/02.0090: NTIS - Nové technologie pro informační společnost</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 4th Workshop on Computational Approaches to Subjectivity, Sentiment and Social Media Analysis

  • ISBN

    978-1-937284-47-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    65-74

  • Název nakladatele

    Association for Computational Linguistics

  • Místo vydání

    Atlanta

  • Místo konání akce

    Atlanta, Georgia, USA

  • Datum konání akce

    10. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku