Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of numerical simulation and experiment in case of bending test of composite rectangular tubes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F14%3A43923038" target="_blank" >RIV/49777513:23520/14:43923038 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of numerical simulation and experiment in case of bending test of composite rectangular tubes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The design of a composite footbridge using a finite element method (FEM) model is the aim of the research project TA02010501. A box beam concept is used in the footbridge design. To validate the FEM model, bending tests of composite rectangular tubes were done. The aim of this work was to compare the failure of the tubes in case of the FEM model and the experiment and to determine a safety coefficient for the load capacity evaluation of the footbridge. Two types of samples were tested. Sample A consisted of two outer chopped strand mat (CSM) layers and two inner unidirectional (UD) layers. Sample B consisted of six biaxial non-crimp fabric (NCF) layers. Performed tests were numerically simulated using the Abaqus 6.12 finite element system. The maximumstress theory was used to determine failure. Analyses with and without large deformation assumption were compared. The type of the deformation assumption did not significantly influence results of the model of the sample B. However, signi

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of numerical simulation and experiment in case of bending test of composite rectangular tubes

  • Popis výsledku anglicky

    The design of a composite footbridge using a finite element method (FEM) model is the aim of the research project TA02010501. A box beam concept is used in the footbridge design. To validate the FEM model, bending tests of composite rectangular tubes were done. The aim of this work was to compare the failure of the tubes in case of the FEM model and the experiment and to determine a safety coefficient for the load capacity evaluation of the footbridge. Two types of samples were tested. Sample A consisted of two outer chopped strand mat (CSM) layers and two inner unidirectional (UD) layers. Sample B consisted of six biaxial non-crimp fabric (NCF) layers. Performed tests were numerically simulated using the Abaqus 6.12 finite element system. The maximumstress theory was used to determine failure. Analyses with and without large deformation assumption were compared. The type of the deformation assumption did not significantly influence results of the model of the sample B. However, signi

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JI - Kompositní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA02010501" target="_blank" >TA02010501: Stavebnicový systém mostních konstrukcí z pokročilých kompozitních materiálů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů