Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza vlivu provozních podmínek na kmitání a otěr pokrytí palivových proutků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F14%3A43924659" target="_blank" >RIV/49777513:23520/14:43924659 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza vlivu provozních podmínek na kmitání a otěr pokrytí palivových proutků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výzkumná zpráva se zabývá výpočtem vlastních frekvencí jaderného palivového souboru v závislosti na změně provozních podmínek. Kmitání palivového souboru, vyvolané pohybem upínacích desek v aktivní zóně reaktoru, se může projevit rázovými silami mezi komponentami palivového proutku. Práce třecích sil v kontaktních plochách mezi pokrytím palivového proutku a buňkami distančních mřížek je rozhodující činitel pro predikci otěru pokrytí palivových proutků. Vyvinutý SW v MATLABu umožňuje výpočet ztráty hmotnosti pokrytí vyvolané prací třecích sil během určité provozní doby.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of the operational conditions effect on fuel rod vibration and fuel rod cladding abrasion

  • Popis výsledku anglicky

    The research report deals with calculation of the nuclear fuel assembly eigenfrequencies in dependence on changing operational conditions. The fuel assembly vibration, caused by the fuel assembly support plate motion in the reactor core, can exhibit impulse contact forces between fuel rod components. The work of friction force in the contact surfaces between the fuel rod cladding and spacer grid cells is deciding factor for the prediction of the fuel rod cladding abrasion. The developed software in MATLAB code enables calculation of the loss of cladding mass generated by the work of friction forces during determinate operation time.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

    JE - Nejaderná energetika, spotřeba a užití energie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    54

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Ústav jaderného výzkumu Řež a.s.

  • Verze