Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prediction of the nuclear fuel rod abrasion in the probability sense

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F16%3A43927859" target="_blank" >RIV/49777513:23520/16:43927859 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.821" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.821</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.821" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMM.821</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Prediction of the nuclear fuel rod abrasion in the probability sense

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the upper and lower limits estimation of the friction work and fretting wear in the contact of nuclear fuel rods with fuel assembly (FA) spacer grid cells. Design and operational parameters of the FA components are understood as random variables defined by mean values and standard deviations. The gradient and three sigma criterion approach is applied to the calculation of the upper and lower limits of the friction work and fretting wear in particular contact surfaces between the fuel rod cladding and some of spacer grid cells.The fuel assembly vibration is excited by pressure pulsations. The method is applied for hexagonal type nuclear fuel assembly in the VVER type reactors.

  • Název v anglickém jazyce

    Prediction of the nuclear fuel rod abrasion in the probability sense

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the upper and lower limits estimation of the friction work and fretting wear in the contact of nuclear fuel rods with fuel assembly (FA) spacer grid cells. Design and operational parameters of the FA components are understood as random variables defined by mean values and standard deviations. The gradient and three sigma criterion approach is applied to the calculation of the upper and lower limits of the friction work and fretting wear in particular contact surfaces between the fuel rod cladding and some of spacer grid cells.The fuel assembly vibration is excited by pressure pulsations. The method is applied for hexagonal type nuclear fuel assembly in the VVER type reactors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED1.1.00%2F02.0090" target="_blank" >ED1.1.00/02.0090: NTIS - Nové technologie pro informační společnost</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Applied Mechanics and Materials

  • ISSN

    1662-7482

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    821

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2016

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    317-324

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus