Analýza vlivu konstrukčních a provozních parametrů na dynamické vlastnosti palivového souboru a jeho komponent
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F15%3A43927180" target="_blank" >RIV/49777513:23520/15:43927180 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza vlivu konstrukčních a provozních parametrů na dynamické vlastnosti palivového souboru a jeho komponent
Popis výsledku v původním jazyce
Ve výzkumné zprávě jsou vyšetřeny mezní hodnoty vlastních frekvencí palivového souboru a otěru pokrytí palivových proutků v jaderných reaktorech typu VVER 1000. Konstrukční a provozní parametry komponent palivového souboru jsou chápány jako náhodné proměnné určené středními hodnotami a směrodatnými odchylkami. Predikce otěru pokrytí palivových proutků je provedena na základě výpočtu práce třecích sil v kontaktních ploškách s buňkami distančních mřížek palivového souboru. Na modelu vodicí trubky vloženémezi buňky distančních mřížek a objímku s vůlemi je vyšetřen vliv rázových jevů na dynamickou deformaci a napjatost vodicích trubek. Kmitání palivového souboru je vyhrazeno tlakovými pulsacemi chladiva generovanými hlavními cirkulačními čerpadly v chladicích smyčkách primárního okruhu jaderné elektrárny.
Název v anglickém jazyce
Impact analysis of design and operational parameters for dynamic properties of the nuclear fuel assembly and its components
Popis výsledku anglicky
Research report deals with the upper and lower limits estimation of fuel assembly eigenfrequencies and fretting wear of the fuel rod cladding in the VVER type nuclear reactors. Design and operational parameters of the fuel assembly components are understood as random variables defined by mean values and standard deviations. The fretting wear prediction of the fuel rod cladding is performed in terms of friction work calculation in the contact surfaces with fuel assembly spacer grid cells. Impulse phenomena effects of the guide thimble embedded between spacer grid cells and sleeve with clearances on dynamic deformations and guide thimble stress is investigated. The fuel assembly vibration is excited by pressure pulsations of the cooling liquid generatedby main circulation pumps in the coolant loops of the NPP primary circuit.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
JF - Jaderná energetika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
50
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
Ústav jaderného výzkumu Řež a.s.
Verze
—