Modelling of the nuclear fuel assembly components as a flexible 1D continua with inner and outer impact interactions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F17%3A43950895" target="_blank" >RIV/49777513:23520/17:43950895 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://multibody2017.cz/wp-content/uploads/2017/12/MBD2017_Conference_Proceedings_online.pdf" target="_blank" >http://multibody2017.cz/wp-content/uploads/2017/12/MBD2017_Conference_Proceedings_online.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modelling of the nuclear fuel assembly components as a flexible 1D continua with inner and outer impact interactions
Popis výsledku v původním jazyce
The paper concerns with the modelling of vibration of nuclear fuel assembly components – fuel rods and the guide thimbles. Mechanical model includes all the relevant nonlinearities to describe the single component motion – contact forces between fuel pellets stack and the cladding or contact between the component and spacer grid cells. The multiscale model is used to estimate the excitation of the single component. Global model of reactor (highest scale model) excited by the pressure pulsations of coolant is used to determine the mounting plates motion. Linearized model of the fuel assembly (middle scale model) is used to determine the motion of surrounding spacer grid cells. Motions of these bodies are used as an input for the numerical simulation of single component motion (lowest scale model). In subsequent analyses, the fretting wear of fuel rod cladding is analysed and dynamical components of lateral deformations of the guide thimbles are estimated.
Název v anglickém jazyce
Modelling of the nuclear fuel assembly components as a flexible 1D continua with inner and outer impact interactions
Popis výsledku anglicky
The paper concerns with the modelling of vibration of nuclear fuel assembly components – fuel rods and the guide thimbles. Mechanical model includes all the relevant nonlinearities to describe the single component motion – contact forces between fuel pellets stack and the cladding or contact between the component and spacer grid cells. The multiscale model is used to estimate the excitation of the single component. Global model of reactor (highest scale model) excited by the pressure pulsations of coolant is used to determine the mounting plates motion. Linearized model of the fuel assembly (middle scale model) is used to determine the motion of surrounding spacer grid cells. Motions of these bodies are used as an input for the numerical simulation of single component motion (lowest scale model). In subsequent analyses, the fretting wear of fuel rod cladding is analysed and dynamical components of lateral deformations of the guide thimbles are estimated.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1506" target="_blank" >LO1506: Podpora udržitelnosti centra NTIS - Nové technologie pro informační společnost</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 8th ECCOMAS Thematic Conference on MULTIBODY DYNAMICS 2017, MBD 2017
ISBN
978-80-01-06174-9
ISSN
2523-9589
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
353-358
Název nakladatele
Nakladatelství ČVUT (CTN), Zikova 1903/4, 166 36 Praha 6 - Dejvice
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague, Czech Republic
Datum konání akce
19. 6. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—