Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Case Study: Efficiency of Blended Learning in SMART Board Training for Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F14%3A43927533" target="_blank" >RIV/49777513:23520/14:43927533 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23420/14:43927533

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/ijksr.2014070104" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4018/ijksr.2014070104</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/ijksr.2014070104" target="_blank" >10.4018/ijksr.2014070104</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Case Study: Efficiency of Blended Learning in SMART Board Training for Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on using ICT in teacher training to instruct them about using ICT in class. Several ESF projects aimed at enhancing teachers' pedagogical ICT competence in the Czech Republic build effective blended learning programmes. The aim of thispaper is to share Czech experience from the course How to use a SMART Board in a classroom. Our course is based on pedagogical principles of experiential learning. With this technique, the participants obtain new knowledge and skills through a practicalactivity. Attention is paid to online communication through discussion forums, which brings many advantages including the participants working on problems with one another. Thus, learners were offered the opportunity not only to reflect on their own work, but also on the work of their peers, which over time led to increased learning. Finally, we introduce the results of the survey from which we obtain data for the course evaluation.

  • Název v anglickém jazyce

    Case Study: Efficiency of Blended Learning in SMART Board Training for Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on using ICT in teacher training to instruct them about using ICT in class. Several ESF projects aimed at enhancing teachers' pedagogical ICT competence in the Czech Republic build effective blended learning programmes. The aim of thispaper is to share Czech experience from the course How to use a SMART Board in a classroom. Our course is based on pedagogical principles of experiential learning. With this technique, the participants obtain new knowledge and skills through a practicalactivity. Attention is paid to online communication through discussion forums, which brings many advantages including the participants working on problems with one another. Thus, learners were offered the opportunity not only to reflect on their own work, but also on the work of their peers, which over time led to increased learning. Finally, we introduce the results of the survey from which we obtain data for the course evaluation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Knowledge Society Research

  • ISSN

    1947-8429

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    35-42

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus