Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamic Path Planning with Regular Triangulations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F14%3A43929112" target="_blank" >RIV/49777513:23520/14:43929112 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamic Path Planning with Regular Triangulations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We propose a general model for real-time path planning in dynamic environment where the obstacles can nondeterministically appear, disappear, change the position, orientation or even shape. The model uses a triangulation for dynamic space subdivision among bounding spheres of the obstacles and a heuristic algorithm to repair an already found path after any change of the scene. The presented solution is the first one using regular triangulation. At the price of the suboptimal result, it provides an efficient and fast way to plan a path with the maximal clearance among the moving and changing obstacles. In comparison to raster based techniques and methods using the Delaunay triangulation (Voronoi diagram), it requires less time to preprocess and generates paths with a larger clearance.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamic Path Planning with Regular Triangulations

  • Popis výsledku anglicky

    We propose a general model for real-time path planning in dynamic environment where the obstacles can nondeterministically appear, disappear, change the position, orientation or even shape. The model uses a triangulation for dynamic space subdivision among bounding spheres of the obstacles and a heuristic algorithm to repair an already found path after any change of the scene. The presented solution is the first one using regular triangulation. At the price of the suboptimal result, it provides an efficient and fast way to plan a path with the maximal clearance among the moving and changing obstacles. In comparison to raster based techniques and methods using the Delaunay triangulation (Voronoi diagram), it requires less time to preprocess and generates paths with a larger clearance.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LH11006" target="_blank" >LH11006: Interaktivní geometrické modely pro simulaci přírodních jevů a davů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Machine Graphics &amp; Vision

  • ISSN

    1230-0535

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3/4

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    119-142

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus