Inteligentní podpůrný systém pro řízení letecké dopravy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F15%3A43927246" target="_blank" >RIV/49777513:23520/15:43927246 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.kky.zcu.cz/cs/sw/itblp-blip" target="_blank" >http://www.kky.zcu.cz/cs/sw/itblp-blip</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Inteligentní podpůrný systém pro řízení letecké dopravy
Popis výsledku v původním jazyce
Prototyp "Inteligentní podpůrný systém pro řízení letecké dopravy" byl realizován na úloze zvýraznění rozpoznaných volacích znaků. Ke zvýraznění volacího znaku na přehledové mapě dojde okamžitě po vyslovení volacího znaku pilotem. To přináší významnou pomoc zejména řídícím na stanovišti APP (approach - přílety/odlety), případně na věži (TWR - tower), kde se cíle rychleji střídají, a je velmi obtížné a náročné držet si průběžný přehled. Přehled si s touto novou vlastností lépe udrží i vedoucí směny, který musí být připraven pomoci na jakémkoliv sektoru či při stresové situaci, kde je rychlost orientace a správné rozhodnutí klíčové. Současně lze zapojené moduly využít pro přepis promluvy pilota či kontrolu promluvy řídícího letového provozu.
Název v anglickém jazyce
Intelligent support system for air traffic control
Popis výsledku anglicky
Prototype "Intelligent support system for air traffic control" was implemented on the task of highlighting of recognized callsigns. The highlighting of the callsign on the overview map occurs immediately after pronouncing the callsign by the pilot. Thisbrings significant assistance, especially to the approach station , or to the tower, where the plains faster turns, and it is very difficult and challenging to maintain an overview. This module can be used to a transcript of speech utterances of the pilot or control air traffic controller.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030476" target="_blank" >TA01030476: Inteligentní technologie pro zvýšení bezpečnosti letového provozu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
itblp-blip
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Plánovaný výstup projektu TA01030476, Informace o licenční smlouvě: Karel Bárta, CS Soft a.s., Aviatická 1048/12, Praha 6, Česká republika, karel.barta@cs-soft.cz
Ekonomické parametry
Prototyp je plánovaným výstupem projektu TA01030476. Bližší informace: Luboš Šmídl, smidl@kky.zcu.cz, http://www.kky.zcu.cz/cs/sw/app-blip
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
49777513
Název vlastníka
Západočeská univerzita v Plzni
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—