Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika a výpočet vyzařovaného hluku turbodmychadel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F15%3A43927927" target="_blank" >RIV/49777513:23520/15:43927927 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23520/15:43927985

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika a výpočet vyzařovaného hluku turbodmychadel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hluk turbodmychadel může být velkým problémem při provozu silničních vozidel, a proto jsou výrobci turbodmychadel i výrobci automobilů motivováni predikovat a analyzovat hluk u těchto vysokootáčkových strojů. V rámci výzkumu bylo provedeno shrnutí možných hlukových projevů turbodmychadel a analyzováno dynamické zatížení s ohledem na generování hluku. Dále byla zpracována metodika zahrnutí poddajné skříně do výpočtového modelu turbodmychadla a návrh vhodného způsobu hodnocení hluku při znalosti rychlostípovrchu skříně. Byl vytvořen výpočtový model rotoru a skříně konkrétního turbodmychadla. Sestavený celkový model byl využit pro odhad generovaného hluku při definovaném dynamickém zatížení.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology and calculation of radiated noise of turbochargers

  • Popis výsledku anglicky

    Noise of turbochargers can be a big problem during the operation of road vehicles and therefore turbocharger and car producers are motivated to predict and analyse noise for this high velocity machines. In the framework of the research the summary of possible noises of turbochargers was created and dynamic loading was analysed. The methodology for the flexible housing consideration in the computational model of a turbocharger and the methodology for the noise estimation were developed. The computationalmodel of a particular turbocharger with its housing were prepared and employed for the radiated noise estimation excited by defined dynamic loading.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    24

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

    ŠKODA AUTO a.s.

  • Verze