Simulation approach for a solution of turbocharger rotordynamic noise
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APU130228" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PU130228 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.21595/vp.2018.19917" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21595/vp.2018.19917</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21595/vp.2018.19917" target="_blank" >10.21595/vp.2018.19917</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Simulation approach for a solution of turbocharger rotordynamic noise
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents results of systematic computational and experimental investigations of rotordynamic induced vibrations and noise of turbochargers. The proposed solution approach is based on a combination of a virtual turbocharger and finite element method calculations of structural or acoustic domains. The virtual turbocharger is a computational model enabling simulations of rotordynamics in the time domain by multibody dynamics software. Structural vibrations and emitted noise of the turbocharger are computed by finite element method based on excitation forces calculated by the virtual turbocharger. The solution approach is proposed to rapidly calculate vibroacoustic behaviour of newly designed turbochargers in a development phase. Main results are applied on a turbocharger of diesel engine of heavy-duty vehicle.
Název v anglickém jazyce
Simulation approach for a solution of turbocharger rotordynamic noise
Popis výsledku anglicky
The paper presents results of systematic computational and experimental investigations of rotordynamic induced vibrations and noise of turbochargers. The proposed solution approach is based on a combination of a virtual turbocharger and finite element method calculations of structural or acoustic domains. The virtual turbocharger is a computational model enabling simulations of rotordynamics in the time domain by multibody dynamics software. Structural vibrations and emitted noise of the turbocharger are computed by finite element method based on excitation forces calculated by the virtual turbocharger. The solution approach is proposed to rapidly calculate vibroacoustic behaviour of newly designed turbochargers in a development phase. Main results are applied on a turbocharger of diesel engine of heavy-duty vehicle.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vibroengineering Procedia
ISBN
—
ISSN
2345-0533
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
144-149
Název nakladatele
JVE International
Místo vydání
Kaunas, Lithuania
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
22. 5. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—