Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulation approach for a solution of turbocharger rotordynamic noise

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APU130228" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PU130228 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21595/vp.2018.19917" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21595/vp.2018.19917</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21595/vp.2018.19917" target="_blank" >10.21595/vp.2018.19917</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Simulation approach for a solution of turbocharger rotordynamic noise

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents results of systematic computational and experimental investigations of rotordynamic induced vibrations and noise of turbochargers. The proposed solution approach is based on a combination of a virtual turbocharger and finite element method calculations of structural or acoustic domains. The virtual turbocharger is a computational model enabling simulations of rotordynamics in the time domain by multibody dynamics software. Structural vibrations and emitted noise of the turbocharger are computed by finite element method based on excitation forces calculated by the virtual turbocharger. The solution approach is proposed to rapidly calculate vibroacoustic behaviour of newly designed turbochargers in a development phase. Main results are applied on a turbocharger of diesel engine of heavy-duty vehicle.

  • Název v anglickém jazyce

    Simulation approach for a solution of turbocharger rotordynamic noise

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents results of systematic computational and experimental investigations of rotordynamic induced vibrations and noise of turbochargers. The proposed solution approach is based on a combination of a virtual turbocharger and finite element method calculations of structural or acoustic domains. The virtual turbocharger is a computational model enabling simulations of rotordynamics in the time domain by multibody dynamics software. Structural vibrations and emitted noise of the turbocharger are computed by finite element method based on excitation forces calculated by the virtual turbocharger. The solution approach is proposed to rapidly calculate vibroacoustic behaviour of newly designed turbochargers in a development phase. Main results are applied on a turbocharger of diesel engine of heavy-duty vehicle.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vibroengineering Procedia

  • ISBN

  • ISSN

    2345-0533

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    144-149

  • Název nakladatele

    JVE International

  • Místo vydání

    Kaunas, Lithuania

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    22. 5. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku