Automatická detekce reklamních log ve videozáznamu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F16%3A43929900" target="_blank" >RIV/49777513:23520/16:43929900 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://hdl.handle.net/11025/21373" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11025/21373</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Automatická detekce reklamních log ve videozáznamu
Popis výsledku v původním jazyce
Automatické rozpoznávání částí obrazu (segmentace) patří mezi základní úlohy počítačového vidění. Pro tuto úlohu neexistuje žádný univerzální postup a metody segmentace se často volí podle toho, o~jaká data a jakou konkrétní úlohu se jedná. Automatická segmentace videozáznamu má oproti segmentaci jednoho statického obrazu některé nevýhody, ale i výhody, které mohou výběr metod ovlivnit nebo umožňují jiné způsoby zpracování. Detekce reklamních log ve videozáznamu má zřejmý význam pro poskytovatele reklamních ploch nebo naopak pro jejich zákazníky, kteří mají zájem kvantifikovat dobu, po kterou se jejich reklama ve videozáznamu vyskytuje. Jako vstupní video byl použit záznam hokejového utkání. Vzhledem k~tomu, že výzkum stále probíhá, cílem tohoto článku není popsat nejlepší nalezenou metodu, ale nastínit jednu již částečně otestovanou a naznačit další směr, kterým se bude výzkum ubírat.
Název v anglickém jazyce
Automatic detection of advertising logos in the video
Popis výsledku anglicky
Automatic recognition of image parts (segmentation) is one of the basic tasks of computer vision. There is no universal procedure for this task, and segmentation methods are often chosen depending on the data and the specific task at hand. Automatic video segmentation has some disadvantages compared to the segmentation of a single still image, but also advantages that can influence the choice of methods or enable other processing methods. The detection of advertising logos in video footage is of obvious importance to providers of advertising spaces or, conversely, to their customers who are interested in quantifying the time during which their advertisement appears in video footage. A recording of a hockey match was used as input video. Since research is still ongoing, the aim of this article is not to describe the best method found, but to outline one that has already been partially tested and to indicate the next direction in which research will go.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů