Identification of material properties of foam used in motorcyclist protective equipment based on obtained experimental data and optimization algorithm
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F18%3A43953493" target="_blank" >RIV/49777513:23520/18:43953493 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.kme.zcu.cz/acm/acm/article/view/467/469" target="_blank" >https://www.kme.zcu.cz/acm/acm/article/view/467/469</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24132/acm.2018.467" target="_blank" >10.24132/acm.2018.467</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Identification of material properties of foam used in motorcyclist protective equipment based on obtained experimental data and optimization algorithm
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with the material parameters identification of foam used in motorcyclist protective equipment, such as a shoulder pad. Experiments,namely a compression,a tension and an impact test were performedto obtain source and target data. The low-density foam material model was selected to characterize the foam. The material model was used in the finite element simulation. The numerical simulation of the impact test was used for an optimization. The parameters of the model were identified using an evolutionary algorithm in the optiSLang 3.0 software. The obtained material model will be used for the simulation of the standard test of protectors consisting of the foam used in motorcyclist protective equipment.
Název v anglickém jazyce
Identification of material properties of foam used in motorcyclist protective equipment based on obtained experimental data and optimization algorithm
Popis výsledku anglicky
This article deals with the material parameters identification of foam used in motorcyclist protective equipment, such as a shoulder pad. Experiments,namely a compression,a tension and an impact test were performedto obtain source and target data. The low-density foam material model was selected to characterize the foam. The material model was used in the finite element simulation. The numerical simulation of the impact test was used for an optimization. The parameters of the model were identified using an evolutionary algorithm in the optiSLang 3.0 software. The obtained material model will be used for the simulation of the standard test of protectors consisting of the foam used in motorcyclist protective equipment.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LTC17001" target="_blank" >LTC17001: Využití virtuálního modelu člověka pro snížení rizika poranění motocyklistů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Applied and Computational Mechanics
ISSN
1802-680X
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
139-146
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85067013632