Development of a simple motorcyclist helmet finite element model
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F18%3A43954010" target="_blank" >RIV/49777513:23520/18:43954010 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.inderscience.com/info/inarticle.php?artid=97720" target="_blank" >https://www.inderscience.com/info/inarticle.php?artid=97720</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJVS.2018.097720" target="_blank" >10.1504/IJVS.2018.097720</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Development of a simple motorcyclist helmet finite element model
Popis výsledku v původním jazyce
Motorcycle riders belong to the group of so-called vulnerable road users, for whom protection against an impact is an important issue due to the multi-directional loading and the complex kinematics after the impact. Virtual biomechanical human body models play an important role to assess injuries, especially for such complex scenarios. The major motorcycle riders’ personal protective equipment is the helmet. Several authors developed their own helmet model taking into account various helmet details. The presented work concerns a simple finite element helmet model development and validation according to the ECE Regulation 22.05. The helmet is validated in several impact scenarios coupling the headform impactor to the helmet and throwing it to the defined anvils. The advantage of the developed helmet is the low calculation time step by fulfilling the regulation. It can be coupled to the human body model easily without decreasing the global calculation time step.
Název v anglickém jazyce
Development of a simple motorcyclist helmet finite element model
Popis výsledku anglicky
Motorcycle riders belong to the group of so-called vulnerable road users, for whom protection against an impact is an important issue due to the multi-directional loading and the complex kinematics after the impact. Virtual biomechanical human body models play an important role to assess injuries, especially for such complex scenarios. The major motorcycle riders’ personal protective equipment is the helmet. Several authors developed their own helmet model taking into account various helmet details. The presented work concerns a simple finite element helmet model development and validation according to the ECE Regulation 22.05. The helmet is validated in several impact scenarios coupling the headform impactor to the helmet and throwing it to the defined anvils. The advantage of the developed helmet is the low calculation time step by fulfilling the regulation. It can be coupled to the human body model easily without decreasing the global calculation time step.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Vehicle Safety
ISSN
1479-3105
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
3/4
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
277-287
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85061308580