Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Smluvní výzkum: Couvání s valníkem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F18%3A43954153" target="_blank" >RIV/49777513:23520/18:43954153 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Smluvní výzkum: Couvání s valníkem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zpráva dokumentující smluvní výzkum asistentu pro couvání auta s valníkem (vlek s otočnou přední nápravou) se zabývá matematickým modelem a ideovým návrhem řízení couvání auta s valníkem. Obsahuje kinematický model systému, návrh strategie řízení a simulační ověření funkčnosti. Ideový návrh řízení je vytvořen na základě vstupních parametrů auta a valníku, a požadavků na chování celé soustavy během procesu couvání. Dynamické projevy a dodržení zadaných limitů je dále ověřeno pomocí simulačního modelu v prostředí Matlab-Simulink, kde jsou také simulovány vlivy šumu měření a dopravního zpoždění v uzavřené smyčce. Výsledky simulací jsou uvedeny formou záznamů stavových veličin systému pro různé nastavení rychlosti couvání, požadovaných úhlů natočení apod. Analýza chování mimo jiné ukazuje, že parametry valníku je možné dobře identifikovat pomocí jízdy vpřed s dostatečně bohatou trajektorií. Konkrétní řešení podléhají dohodě o utajení.

  • Název v anglickém jazyce

    Contract research: Two-axis trailer assistant

  • Popis výsledku anglicky

    The report documents the contract research of a car assistant for two-axis trailer in reversing. It deals with the mathematical model and the idea of driving a car with two-axis trailer in reverse movement. It contains a kinematic model of the system, design of control strategy, simulation and verification of functionality. Control design is based on the input parameters of the car and the trailer platform and the requirements for the behavior of the entire system during the reversing process. Dynamic behavior and fulfillment to specified limits are further verified by a simulation model in the Matlab-Simulink environment, where the effects of measurement noise and closed loop time delay are also simulated. The results of the simulations are presented in the form of system status records for various reversing speed settings, required angles of rotation, etc. Behavior analysis, among other things, shows that the parameters of the truck can be easily identified by driving forward with a sufficiently rich trajectory. Specific solutions are subject to a confidentiality agreement (Non-disclosure agreement - NDA) .

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    11

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Digiteq Automotive s.r.o.

  • Verze