Smluvní výzkum: Couvání s valníkem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F18%3A43954153" target="_blank" >RIV/49777513:23520/18:43954153 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Smluvní výzkum: Couvání s valníkem
Popis výsledku v původním jazyce
Zpráva dokumentující smluvní výzkum asistentu pro couvání auta s valníkem (vlek s otočnou přední nápravou) se zabývá matematickým modelem a ideovým návrhem řízení couvání auta s valníkem. Obsahuje kinematický model systému, návrh strategie řízení a simulační ověření funkčnosti. Ideový návrh řízení je vytvořen na základě vstupních parametrů auta a valníku, a požadavků na chování celé soustavy během procesu couvání. Dynamické projevy a dodržení zadaných limitů je dále ověřeno pomocí simulačního modelu v prostředí Matlab-Simulink, kde jsou také simulovány vlivy šumu měření a dopravního zpoždění v uzavřené smyčce. Výsledky simulací jsou uvedeny formou záznamů stavových veličin systému pro různé nastavení rychlosti couvání, požadovaných úhlů natočení apod. Analýza chování mimo jiné ukazuje, že parametry valníku je možné dobře identifikovat pomocí jízdy vpřed s dostatečně bohatou trajektorií. Konkrétní řešení podléhají dohodě o utajení.
Název v anglickém jazyce
Contract research: Two-axis trailer assistant
Popis výsledku anglicky
The report documents the contract research of a car assistant for two-axis trailer in reversing. It deals with the mathematical model and the idea of driving a car with two-axis trailer in reverse movement. It contains a kinematic model of the system, design of control strategy, simulation and verification of functionality. Control design is based on the input parameters of the car and the trailer platform and the requirements for the behavior of the entire system during the reversing process. Dynamic behavior and fulfillment to specified limits are further verified by a simulation model in the Matlab-Simulink environment, where the effects of measurement noise and closed loop time delay are also simulated. The results of the simulations are presented in the form of system status records for various reversing speed settings, required angles of rotation, etc. Behavior analysis, among other things, shows that the parameters of the truck can be easily identified by driving forward with a sufficiently rich trajectory. Specific solutions are subject to a confidentiality agreement (Non-disclosure agreement - NDA) .
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
11
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
Digiteq Automotive s.r.o.
Verze
—