Development of Advanced Driving Simulator: Steering Wheel and Brake Pedal Feedback
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F11%3A00189287" target="_blank" >RIV/68407700:21260/11:00189287 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Development of Advanced Driving Simulator: Steering Wheel and Brake Pedal Feedback
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents a summary of the requirements on the system of active feedback on the steering wheel of the driving simulator in combination with feedback on the brake pedal. Those results were derived from the experience based on hundreds of experiments performed on faculty driving simulators. A functional design of an electronically controlled servo system which is used for experimental simulators is presented. The functions of the feedback described in the paper are derived from the measurements of "Car-Driver Interaction" in a real car on real roads. The procedure and some interesting results of data analysis from those experiments are presented in the paper, too. To be able to develop control algorithms for these feedback simulator subsystems,their functions had to be primarily simulated. The paper depicts, among others, the interconnection of the feedback system with the physical model of the car simulator.
Název v anglickém jazyce
Development of Advanced Driving Simulator: Steering Wheel and Brake Pedal Feedback
Popis výsledku anglicky
The paper presents a summary of the requirements on the system of active feedback on the steering wheel of the driving simulator in combination with feedback on the brake pedal. Those results were derived from the experience based on hundreds of experiments performed on faculty driving simulators. A functional design of an electronically controlled servo system which is used for experimental simulators is presented. The functions of the feedback described in the paper are derived from the measurements of "Car-Driver Interaction" in a real car on real roads. The procedure and some interesting results of data analysis from those experiments are presented in the paper, too. To be able to develop control algorithms for these feedback simulator subsystems,their functions had to be primarily simulated. The paper depicts, among others, the interconnection of the feedback system with the physical model of the car simulator.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030574" target="_blank" >TA01030574: Výcvikové pracoviště pro řidiče kamionů vybavené pokročilým interaktivním simulátorem s možností sledování a analýzy psychofyziologických, psychologických a výkonnostních parametrů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 2nd Conference on Circuits, Systems, Control, Signals
ISBN
978-1-61804-035-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
170-174
Název nakladatele
World Scientific and Engineering Academy and Society
Místo vydání
Athens
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
26. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—