Elderly drivers vs. IVIS and ADAS - Results from a set of driving simulator studies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F11%3A00189338" target="_blank" >RIV/68407700:21260/11:00189338 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4399/97888548415123" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4399/97888548415123</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4399/97888548415123" target="_blank" >10.4399/97888548415123</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Elderly drivers vs. IVIS and ADAS - Results from a set of driving simulator studies
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents results from measurements focused on use of IVIS (especially in-car navigation systems) by elderly drivers. The whole set of analysis presented in the paper covers the outputs from the series of eight experiment sets each performed on25 tested drivers (elderly drivers and a control group). Besides subjective measures, mainly objective ones were analyzed - reaction times - and were considered. In this paper the results of analysis of outputs from the set of the simulator experiments described above are shown. From the results it is possible to derive parameters of such devices which should fit the elderly driver population best in means of safe manipulation during driving.
Název v anglickém jazyce
Elderly drivers vs. IVIS and ADAS - Results from a set of driving simulator studies
Popis výsledku anglicky
The paper presents results from measurements focused on use of IVIS (especially in-car navigation systems) by elderly drivers. The whole set of analysis presented in the paper covers the outputs from the series of eight experiment sets each performed on25 tested drivers (elderly drivers and a control group). Besides subjective measures, mainly objective ones were analyzed - reaction times - and were considered. In this paper the results of analysis of outputs from the set of the simulator experiments described above are shown. From the results it is possible to derive parameters of such devices which should fit the elderly driver population best in means of safe manipulation during driving.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Advances in Transportation Studies
ISSN
1824-5463
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
24
Stát vydavatele periodika
IT - Italská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
23-32
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—