Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Elderly drivers vs. IVIS and ADAS - Results from a set of driving simulator studies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F11%3A00189338" target="_blank" >RIV/68407700:21260/11:00189338 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4399/97888548415123" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4399/97888548415123</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4399/97888548415123" target="_blank" >10.4399/97888548415123</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Elderly drivers vs. IVIS and ADAS - Results from a set of driving simulator studies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents results from measurements focused on use of IVIS (especially in-car navigation systems) by elderly drivers. The whole set of analysis presented in the paper covers the outputs from the series of eight experiment sets each performed on25 tested drivers (elderly drivers and a control group). Besides subjective measures, mainly objective ones were analyzed - reaction times - and were considered. In this paper the results of analysis of outputs from the set of the simulator experiments described above are shown. From the results it is possible to derive parameters of such devices which should fit the elderly driver population best in means of safe manipulation during driving.

  • Název v anglickém jazyce

    Elderly drivers vs. IVIS and ADAS - Results from a set of driving simulator studies

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents results from measurements focused on use of IVIS (especially in-car navigation systems) by elderly drivers. The whole set of analysis presented in the paper covers the outputs from the series of eight experiment sets each performed on25 tested drivers (elderly drivers and a control group). Besides subjective measures, mainly objective ones were analyzed - reaction times - and were considered. In this paper the results of analysis of outputs from the set of the simulator experiments described above are shown. From the results it is possible to derive parameters of such devices which should fit the elderly driver population best in means of safe manipulation during driving.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Advances in Transportation Studies

  • ISSN

    1824-5463

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    24

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    23-32

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus