Metodody zjišťování řidičova stavu na základě analýzy technických dat
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F08%3A06156347" target="_blank" >RIV/68407700:21260/08:06156347 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Methodology for evaluation of driver's situations based on technical driving data analysis
Popis výsledku v původním jazyce
The problem of sufficient attention of a human operator is still on the top of the interest when dealing with reliability of human operated systems. This paper presents experiences from several hundred measurements and analysis of experiments performed on our driving simulators. Besides the experiment setup, it describes several different methods used for the classification of driver behavior based mainly on analysis of technical outputs from simulated driving. Our goal is to find out the objective methodology for evaluation of driver's actual state with respect to driver's skills and personalities. Such methodology, if successfully found, could serve in future as a comprehensive compound of automobile development process.
Název v anglickém jazyce
Methodology for evaluation of driver's situations based on technical driving data analysis
Popis výsledku anglicky
The problem of sufficient attention of a human operator is still on the top of the interest when dealing with reliability of human operated systems. This paper presents experiences from several hundred measurements and analysis of experiments performed on our driving simulators. Besides the experiment setup, it describes several different methods used for the classification of driver behavior based mainly on analysis of technical outputs from simulated driving. Our goal is to find out the objective methodology for evaluation of driver's actual state with respect to driver's skills and personalities. Such methodology, if successfully found, could serve in future as a comprehensive compound of automobile development process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Driver Car Interaction & Interface 2008
ISBN
978-80-87136-04-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
—
Název nakladatele
AV ČR, Ústav informatiky
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
17. 12. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—