Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Curriculum Learning in Sentiment Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F19%3A43955686" target="_blank" >RIV/49777513:23520/19:43955686 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-26061-3_45" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-26061-3_45</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-26061-3_45" target="_blank" >10.1007/978-3-030-26061-3_45</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Curriculum Learning in Sentiment Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This work deals with curriculum learning for deep learning models for the sentiment analysis task. We design a new way of curriculum learning for text data. We reorder the training dataset to introduce the simpler examples first. We estimate the difficulty of the examples by measuring the length of the sentences. The simple examples are supposed to be shorter. We also experiment with measuring the frequency of the words, which is a technique designed by earlier researchers. We attempt to evaluate changes in the overall accuracy of the models using both curriculum learning techniques. Our experiments do not show an increase in accuracy for any of the methods. Nevertheless, we reach a new state of the art in the sentiment analysis for Czech as a by-product of our effort

  • Název v anglickém jazyce

    Curriculum Learning in Sentiment Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    This work deals with curriculum learning for deep learning models for the sentiment analysis task. We design a new way of curriculum learning for text data. We reorder the training dataset to introduce the simpler examples first. We estimate the difficulty of the examples by measuring the length of the sentences. The simple examples are supposed to be shorter. We also experiment with measuring the frequency of the words, which is a technique designed by earlier researchers. We attempt to evaluate changes in the overall accuracy of the models using both curriculum learning techniques. Our experiments do not show an increase in accuracy for any of the methods. Nevertheless, we reach a new state of the art in the sentiment analysis for Czech as a by-product of our effort

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1506" target="_blank" >LO1506: Podpora udržitelnosti centra NTIS - Nové technologie pro informační společnost</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Speech and Computer

  • ISBN

    978-3-030-26060-6

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    444-450

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Istanbul

  • Datum konání akce

    20. 8. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku