Curriculum Learning in Sentiment Analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F19%3A43955686" target="_blank" >RIV/49777513:23520/19:43955686 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-26061-3_45" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-26061-3_45</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-26061-3_45" target="_blank" >10.1007/978-3-030-26061-3_45</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Curriculum Learning in Sentiment Analysis
Popis výsledku v původním jazyce
This work deals with curriculum learning for deep learning models for the sentiment analysis task. We design a new way of curriculum learning for text data. We reorder the training dataset to introduce the simpler examples first. We estimate the difficulty of the examples by measuring the length of the sentences. The simple examples are supposed to be shorter. We also experiment with measuring the frequency of the words, which is a technique designed by earlier researchers. We attempt to evaluate changes in the overall accuracy of the models using both curriculum learning techniques. Our experiments do not show an increase in accuracy for any of the methods. Nevertheless, we reach a new state of the art in the sentiment analysis for Czech as a by-product of our effort
Název v anglickém jazyce
Curriculum Learning in Sentiment Analysis
Popis výsledku anglicky
This work deals with curriculum learning for deep learning models for the sentiment analysis task. We design a new way of curriculum learning for text data. We reorder the training dataset to introduce the simpler examples first. We estimate the difficulty of the examples by measuring the length of the sentences. The simple examples are supposed to be shorter. We also experiment with measuring the frequency of the words, which is a technique designed by earlier researchers. We attempt to evaluate changes in the overall accuracy of the models using both curriculum learning techniques. Our experiments do not show an increase in accuracy for any of the methods. Nevertheless, we reach a new state of the art in the sentiment analysis for Czech as a by-product of our effort
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1506" target="_blank" >LO1506: Podpora udržitelnosti centra NTIS - Nové technologie pro informační společnost</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Speech and Computer
ISBN
978-3-030-26060-6
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
444-450
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Istanbul
Datum konání akce
20. 8. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—