Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The ε-Approximation of the Time-Dependent Shortest Path Problem Solution for All Departure Times

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F19%3A43957033" target="_blank" >RIV/49777513:23520/19:43957033 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2220-9964/8/12/538" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2220-9964/8/12/538</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/ijgi8120538" target="_blank" >10.3390/ijgi8120538</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The ε-Approximation of the Time-Dependent Shortest Path Problem Solution for All Departure Times

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, the shortest paths search for all departure times (profile search) are discussed. This problem is called a time-dependent shortest path problem (TDSP) and is suitable for time-dependent travel-time analysis. Particularly, this paper deals with the ε -approximation of profile search computation. The proposed algorithms are based on a label correcting modification of Dijkstra’s algorithm (LCA). The main idea of the algorithm is to simplify the arrival function after every relaxation step so that the maximum relative error is maintained. When the maximum relative error is 0.001, the proposed solution saves more than 97% of breakpoints and 80% of time compared to the exact version of LCA. Furthermore, the runtime can be improved by other 15% to 40% using heuristic splitting of the original departure time interval to several subintervals. The algorithms we developed can be used as a precomputation step in other routing algorithms or for some travel time analysis.

  • Název v anglickém jazyce

    The ε-Approximation of the Time-Dependent Shortest Path Problem Solution for All Departure Times

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, the shortest paths search for all departure times (profile search) are discussed. This problem is called a time-dependent shortest path problem (TDSP) and is suitable for time-dependent travel-time analysis. Particularly, this paper deals with the ε -approximation of profile search computation. The proposed algorithms are based on a label correcting modification of Dijkstra’s algorithm (LCA). The main idea of the algorithm is to simplify the arrival function after every relaxation step so that the maximum relative error is maintained. When the maximum relative error is 0.001, the proposed solution saves more than 97% of breakpoints and 80% of time compared to the exact version of LCA. Furthermore, the runtime can be improved by other 15% to 40% using heuristic splitting of the original departure time interval to several subintervals. The algorithms we developed can be used as a precomputation step in other routing algorithms or for some travel time analysis.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ISPRS International Journal of Geo-Information

  • ISSN

    2220-9964

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000518041800017

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85076685202