Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Odlehčená kompozitní lopatka ventilátoru dopravního tunelu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F24%3A43973514" target="_blank" >RIV/49777513:23520/24:43973514 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Odlehčená kompozitní lopatka ventilátoru dopravního tunelu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jedním z předních témat dnešní doby jsou energetické úspory napříč všemi odvětvími průmyslu. Jednouz možných cest vedoucí k úspoře energie, je vytvářet lehčí konstrukce. Tato práce se zabývá návrhemodlehčené kompozitní lopatky pro dopravní tunely. Úsporou hmotnosti lopatek, může dojít k celkovéúspoře na pohonu ventilátoru a tím ke značné úspoře elektrické energie spotřebované při jeho provozu.Kompozitní lopatka byla navržena jako sendvičová konstrukce. Vzhledem k požadavku funkčnostiventilátoru při 400 °C po dobu 2 hodin byly v konstrukci použity vysoce teplotně odolné materiály jakonapř. geopolymerní matrice.

  • Název v anglickém jazyce

    Lightweight composite fan blade for a traffic tunnel

  • Popis výsledku anglicky

    One of the leading topics of today is energy savings across all sectors of industry. One of the possible ways to save energy is to create lighter structures. This work deals with the design of a lightweight composite blade for transport tunnels. By saving the weight of the blades, there can be an overall saving on the fan drive and thus a significant saving of electrical energy consumed during its operation. The composite blade was designed as a sandwich structure. Due to the requirement of the fan to function at 400 °C for 2 hours, highly temperature-resistant materials such as geopolymer matrices were used in the structure.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů