Optimalizace konstrukce a technologie oběžné lopatky osového dmychadla z uhlíkového kompozitu pro propulsní systém lehkého letadla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F06%3A02128681" target="_blank" >RIV/68407700:21220/06:02128681 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21260/06:06152501 RIV/68407700:21220/06:00128678
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design Optimization and Technology of Carbon Composite Axial Flow Fan Rotor Blade of Light Aircraft Propulsion System
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is focused on design of carbon composite fan rotor blade. The fan is a part of propulsion system for small aircrafts, which is composed from four-stroke four-piston motorcycle engine (108 kW @ 7605 rpm) and fan connected with the engine by composite driveshaft. Aerodynamic and strength design was done to obtain proper shape and reinforcement layup. In the work technological design is mainly examined aimed to find the most suitable structure with respect to required mechanical properties of thewhole system and its dynamic behavior. The SP Systems SPRINT technology is analyzed with the aim to apply it for manufacturing of the blade as an alternative to RTM, which is usualy used for different parts like blades.
Název v anglickém jazyce
Design Optimization and Technology of Carbon Composite Axial Flow Fan Rotor Blade of Light Aircraft Propulsion System
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on design of carbon composite fan rotor blade. The fan is a part of propulsion system for small aircrafts, which is composed from four-stroke four-piston motorcycle engine (108 kW @ 7605 rpm) and fan connected with the engine by composite driveshaft. Aerodynamic and strength design was done to obtain proper shape and reinforcement layup. In the work technological design is mainly examined aimed to find the most suitable structure with respect to required mechanical properties of thewhole system and its dynamic behavior. The SP Systems SPRINT technology is analyzed with the aim to apply it for manufacturing of the blade as an alternative to RTM, which is usualy used for different parts like blades.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JI - Kompositní materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings, ICAS 2006, Hamburg
ISBN
0-9533991-7-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Optimage
Místo vydání
Edinburgh
Místo konání akce
Hamburg
Datum konání akce
3. 9. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—