Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Není k dispozici

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F04%3A02102567" target="_blank" >RIV/68407700:21220/04:02102567 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Composite Axial Flow Propulsor of Small Aircraft

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Work is focused on many aspects of design of axial flow, one stage, ducted fan driven by four stroke, four cylinder reciprocating engine Yamaha with the power output of 110 kW. Airplane with this propulsion is expected to be of considerably low drag, because of location of fan inside the hull which will make the airplane aerodynamically smoother compared with classic airplanes with tractor propeller. Such solution minimizes turbulization (disturbance) of the flow around the aircraft so significant partof the airplane wetted surface is expected to work in laminar regime. This fan is of rotor - stator configuration. The need of low weight of fan is reason for choice of carbon/epoxy composite material for blades and driving shaft connecting engine with the fan.

  • Název v anglickém jazyce

    Composite Axial Flow Propulsor of Small Aircraft

  • Popis výsledku anglicky

    Work is focused on many aspects of design of axial flow, one stage, ducted fan driven by four stroke, four cylinder reciprocating engine Yamaha with the power output of 110 kW. Airplane with this propulsion is expected to be of considerably low drag, because of location of fan inside the hull which will make the airplane aerodynamically smoother compared with classic airplanes with tractor propeller. Such solution minimizes turbulization (disturbance) of the flow around the aircraft so significant partof the airplane wetted surface is expected to work in laminar regime. This fan is of rotor - stator configuration. The need of low weight of fan is reason for choice of carbon/epoxy composite material for blades and driving shaft connecting engine with the fan.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    JI - Kompositní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LN00B051" target="_blank" >LN00B051: Centrum leteckého a kosmického výzkumu (CLKV)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    80-86059-41-3

  • Místo vydání

    Praha

  • Název nakladatele resp. objednatele

  • Verze

  • Identifikační číslo nosiče

    neuvedeno