Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Investigation of the user behaviour of EV drivers and consequent grid impacts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F24%3A43974879" target="_blank" >RIV/49777513:23520/24:43974879 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digital-library.theiet.org/doi/10.1049/icp.2024.2123" target="_blank" >https://digital-library.theiet.org/doi/10.1049/icp.2024.2123</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1049/icp.2024.2123" target="_blank" >10.1049/icp.2024.2123</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Investigation of the user behaviour of EV drivers and consequent grid impacts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents the methodology adopted within the EU-project &quot;XL-Connect&quot; for investigating the future Electric Vehicle (EV) user behaviour and consequent impacts for the energy system. The user behaviour has been investigated through literature research, a survey and expert interviews. The findings from the user behaviour analysis have been used to formulate the &quot;XL-Connect&quot; framework evaluating grid impacts of EVs. A probabilistic calculation component stands for the cornerstone of the framework, which calculates probabilistic power network state and grid security indicators based on two categories of inputs resulting from data-driven models. At first, a &quot;Grid generator&quot; defines grid operational or planning scenarios, which embrace grid structure properties, including network topology, electrical properties of network elements or settings of controllable assets. Secondly, a &quot;Scenario generator&quot; composes power injection profiles and operational uncertainty (i.e. confidence bounds) related to consumption, production, energy storage or EV (dis)charging patterns. Third, an &quot;EV pattern generator&quot; provides (dis)charging power profiles and spatiotemporal probability of their occurrence in a power system. The scenario parametrisation of data-driven models is based on real-world datasets and data science approaches (e.g. cluster analysis).

  • Název v anglickém jazyce

    Investigation of the user behaviour of EV drivers and consequent grid impacts

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the methodology adopted within the EU-project &quot;XL-Connect&quot; for investigating the future Electric Vehicle (EV) user behaviour and consequent impacts for the energy system. The user behaviour has been investigated through literature research, a survey and expert interviews. The findings from the user behaviour analysis have been used to formulate the &quot;XL-Connect&quot; framework evaluating grid impacts of EVs. A probabilistic calculation component stands for the cornerstone of the framework, which calculates probabilistic power network state and grid security indicators based on two categories of inputs resulting from data-driven models. At first, a &quot;Grid generator&quot; defines grid operational or planning scenarios, which embrace grid structure properties, including network topology, electrical properties of network elements or settings of controllable assets. Secondly, a &quot;Scenario generator&quot; composes power injection profiles and operational uncertainty (i.e. confidence bounds) related to consumption, production, energy storage or EV (dis)charging patterns. Third, an &quot;EV pattern generator&quot; provides (dis)charging power profiles and spatiotemporal probability of their occurrence in a power system. The scenario parametrisation of data-driven models is based on real-world datasets and data science approaches (e.g. cluster analysis).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IET Conference Proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2732-4494

  • e-ISSN

    2732-4494

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    657-660

  • Název nakladatele

    The Institution of Engineering and Technology

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Vienna

  • Datum konání akce

    19. 6. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku