Měřicí systém pro experimentální výzkum termo mechanických nestabilit brzdových disků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23640%2F06%3A00000006" target="_blank" >RIV/49777513:23640/06:00000006 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The measuring system for the experimental research of thermo-mechanical instabilities of disc brakes
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution is dealing with the introduction of the measuring system for the application in the research of thermo-mechanical instabilities of disc brakes. The first part of the contribution is devoted to the description of the very fast measurementof brake disc surface temperature field during braking, which is the main part of the measuring system. The second part of the contribution deals with applications of the system on dynamometer testing rigs and real cars. The brake-testing rig developedfor the experimental research of thermo-mechanical instabilities in disc brakes at the New Technologies Research Centre is introduced. The third part of the contribution presents the examples of results. They demonstrate types of results (temperature fields, relationship of temperatures, pressures and vibrations in the framework of one disc revolution) and the applicability of the measuring system in the experimental research of the disc brake system behaviour.
Název v anglickém jazyce
The measuring system for the experimental research of thermo-mechanical instabilities of disc brakes
Popis výsledku anglicky
The contribution is dealing with the introduction of the measuring system for the application in the research of thermo-mechanical instabilities of disc brakes. The first part of the contribution is devoted to the description of the very fast measurementof brake disc surface temperature field during braking, which is the main part of the measuring system. The second part of the contribution deals with applications of the system on dynamometer testing rigs and real cars. The brake-testing rig developedfor the experimental research of thermo-mechanical instabilities in disc brakes at the New Technologies Research Centre is introduced. The third part of the contribution presents the examples of results. They demonstrate types of results (temperature fields, relationship of temperatures, pressures and vibrations in the framework of one disc revolution) and the applicability of the measuring system in the experimental research of the disc brake system behaviour.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JP - Průmyslové procesy a zpracování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA101%2F06%2F0616" target="_blank" >GA101/06/0616: Vznik termoelastické nestability v pohyblivém kontaktu se třením</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Braking 2006
ISBN
0-85316-245-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
208-217
Název nakladatele
University of Leeds
Místo vydání
Leeds
Místo konání akce
York
Datum konání akce
1. 1. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—