Car impact to pedestrian - fast 2D numerical analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23640%2F11%3A43899208" target="_blank" >RIV/49777513:23640/11:43899208 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Car impact to pedestrian - fast 2D numerical analysis
Popis výsledku v původním jazyce
The paper concerns a modelling approach for fast 2D car to pedestrian impact analysis. The pedestrian model is composed using the Lagranges equations with multipliers. The model consists of rigid bodies defining the major human body segments. The bodiesare connected by rotational joints with non-linear response. The model is scalable based on the age and the gender. The car model is multi-segment composed as an open polygon. Between the pedestrian and the car, there are contacts defined and modelled explicitly by force-penetration dependence. For a given car profile design and a given human gender, age and percentile, the pedestrian impact consequences can be evaluated quickly by means of virtual numerical analysis.
Název v anglickém jazyce
Car impact to pedestrian - fast 2D numerical analysis
Popis výsledku anglicky
The paper concerns a modelling approach for fast 2D car to pedestrian impact analysis. The pedestrian model is composed using the Lagranges equations with multipliers. The model consists of rigid bodies defining the major human body segments. The bodiesare connected by rotational joints with non-linear response. The model is scalable based on the age and the gender. The car model is multi-segment composed as an open polygon. Between the pedestrian and the car, there are contacts defined and modelled explicitly by force-penetration dependence. For a given car profile design and a given human gender, age and percentile, the pedestrian impact consequences can be evaluated quickly by means of virtual numerical analysis.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CG911-044-150" target="_blank" >CG911-044-150: Zvyšování pasivní bezpečnosti zranitelných účastníků dopravy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Applied and Computational Mechanics
ISSN
1802-680X
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
151-162
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—