Validation of Human Body Model VIRHUMAN and its implementation in Crash Scenarios
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23640%2F12%3A43917537" target="_blank" >RIV/49777513:23640/12:43917537 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-5125-5_46" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-5125-5_46</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-5125-5_46" target="_blank" >10.1007/978-94-007-5125-5_46</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Validation of Human Body Model VIRHUMAN and its implementation in Crash Scenarios
Popis výsledku v původním jazyce
Standard virtual prototyping approach of passive safety field is based on virtual models of dummies, but human body models become to be more and more important for specific crash scenarios. VIRTHUMAN is human body model based on MBS (Multi-Body Structure) approach. The model consists of movable rigid segments, which represent proper mass of each human part and enables to evaluate injury criteria describing safety risks during crash scenarios. There is evident advantage of the MBS approach in simple preparation of crash configuration - human body positioning, reasonable calculation times and mainly its applicability for robust designs development respecting variety of human population. The project VIRTHUMAN is directed on development of scaling technique enabling to generate human model based on the standard anthropometric inputs. The contribution describes status of the VIRTHUMAN model, procedures of its validation and results in standard crash scenarios.
Název v anglickém jazyce
Validation of Human Body Model VIRHUMAN and its implementation in Crash Scenarios
Popis výsledku anglicky
Standard virtual prototyping approach of passive safety field is based on virtual models of dummies, but human body models become to be more and more important for specific crash scenarios. VIRTHUMAN is human body model based on MBS (Multi-Body Structure) approach. The model consists of movable rigid segments, which represent proper mass of each human part and enables to evaluate injury criteria describing safety risks during crash scenarios. There is evident advantage of the MBS approach in simple preparation of crash configuration - human body positioning, reasonable calculation times and mainly its applicability for robust designs development respecting variety of human population. The project VIRTHUMAN is directed on development of scaling technique enabling to generate human model based on the standard anthropometric inputs. The contribution describes status of the VIRTHUMAN model, procedures of its validation and results in standard crash scenarios.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01031628" target="_blank" >TA01031628: Škálovatelné modely člověka pro zvýšení bezpečnosti v dopravě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in Mechanisms Design
ISBN
978-94-007-5124-8
ISSN
2211-0984
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
351-356
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Dordrecht
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
4. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—