Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Frontal impact response of a virtual low percentile six years old human thorax developed by automatic down-scaling

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23640%2F15%3A43927058" target="_blank" >RIV/49777513:23640/15:43927058 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Frontal impact response of a virtual low percentile six years old human thorax developed by automatic down-scaling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Traffic accidents cause one of the highest numbers of severe injuries in thewhole population spectrum. The numbers of deaths and seriously injured citizens prove that traffic accidents and their consequences are still a serious problem to be solved. Thepaper contributes to the field of vehicle safety technology with a virtual approach. Exploitation of the previously developed scaling algorithm enables the creation of a specific anthropometric model based on a validated reference model. The aim of the paper is to prove the biofidelity of the small percentile six years old virtual human model developed by automatic down-scaling in a frontal impact. For the automatically developed six years old virtual specific anthropometricmodel, the Kroell impact testis simulated and the results are compared to the experimental data. The chosen approach shows good correspondence of the scaled model performance to the experimenta l corridors.

  • Název v anglickém jazyce

    Frontal impact response of a virtual low percentile six years old human thorax developed by automatic down-scaling

  • Popis výsledku anglicky

    Traffic accidents cause one of the highest numbers of severe injuries in thewhole population spectrum. The numbers of deaths and seriously injured citizens prove that traffic accidents and their consequences are still a serious problem to be solved. Thepaper contributes to the field of vehicle safety technology with a virtual approach. Exploitation of the previously developed scaling algorithm enables the creation of a specific anthropometric model based on a validated reference model. The aim of the paper is to prove the biofidelity of the small percentile six years old virtual human model developed by automatic down-scaling in a frontal impact. For the automatically developed six years old virtual specific anthropometricmodel, the Kroell impact testis simulated and the results are compared to the experimental data. The chosen approach shows good correspondence of the scaled model performance to the experimenta l corridors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Applied and Computational Mechanics

  • ISSN

    1802-680X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    41-48

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus