Numerical study of frontal collision effects on an occupant’s safety, in autonomous vehicles, with non-standard seating configurations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23640%2F21%3A43962246" target="_blank" >RIV/49777513:23640/21:43962246 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://acta.uni-obuda.hu//Talimian_Vychytil_113.pdf" target="_blank" >http://acta.uni-obuda.hu//Talimian_Vychytil_113.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.12700/APH.18.6.2021.6.7" target="_blank" >10.12700/APH.18.6.2021.6.7</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Numerical study of frontal collision effects on an occupant’s safety, in autonomous vehicles, with non-standard seating configurations
Popis výsledku v původním jazyce
For a long journey, the occupants of highly autonomous vehicles (HAV), with non-standard seating, can communicate easier. The question is… Are non-standard seating configurations as safe as standard seating in a frontal crash? The Virthuman model is used to answer this question. It is a multi-body system (MBS) model that helps run simulations faster, however, it lacks some outputs. A 30 km/h frontal acceleration pulse is applied to HAV’s interior and a program determines injury indexes for Virthuman’s body parts, then returns to simulation’ settings, without considering injuries of the bodies’ internal organs. Living Room seating provides safer conditions for its occupants in a frontal crash.
Název v anglickém jazyce
Numerical study of frontal collision effects on an occupant’s safety, in autonomous vehicles, with non-standard seating configurations
Popis výsledku anglicky
For a long journey, the occupants of highly autonomous vehicles (HAV), with non-standard seating, can communicate easier. The question is… Are non-standard seating configurations as safe as standard seating in a frontal crash? The Virthuman model is used to answer this question. It is a multi-body system (MBS) model that helps run simulations faster, however, it lacks some outputs. A 30 km/h frontal acceleration pulse is applied to HAV’s interior and a program determines injury indexes for Virthuman’s body parts, then returns to simulation’ settings, without considering injuries of the bodies’ internal organs. Living Room seating provides safer conditions for its occupants in a frontal crash.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF17_048%2F0007280" target="_blank" >EF17_048/0007280: Aplikace moderních technologií v medicíně a průmyslu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Polytechnica Hungarica
ISSN
1785-8860
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
HU - Maďarsko
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
127-140
Kód UT WoS článku
000658289300007
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85109021644