Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Numerical study of frontal collision effects on an occupant’s safety, in autonomous vehicles, with non-standard seating configurations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23640%2F21%3A43962246" target="_blank" >RIV/49777513:23640/21:43962246 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://acta.uni-obuda.hu//Talimian_Vychytil_113.pdf" target="_blank" >http://acta.uni-obuda.hu//Talimian_Vychytil_113.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.12700/APH.18.6.2021.6.7" target="_blank" >10.12700/APH.18.6.2021.6.7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Numerical study of frontal collision effects on an occupant’s safety, in autonomous vehicles, with non-standard seating configurations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    For a long journey, the occupants of highly autonomous vehicles (HAV), with non-standard seating, can communicate easier. The question is… Are non-standard seating configurations as safe as standard seating in a frontal crash? The Virthuman model is used to answer this question. It is a multi-body system (MBS) model that helps run simulations faster, however, it lacks some outputs. A 30 km/h frontal acceleration pulse is applied to HAV’s interior and a program determines injury indexes for Virthuman’s body parts, then returns to simulation’ settings, without considering injuries of the bodies’ internal organs. Living Room seating provides safer conditions for its occupants in a frontal crash.

  • Název v anglickém jazyce

    Numerical study of frontal collision effects on an occupant’s safety, in autonomous vehicles, with non-standard seating configurations

  • Popis výsledku anglicky

    For a long journey, the occupants of highly autonomous vehicles (HAV), with non-standard seating, can communicate easier. The question is… Are non-standard seating configurations as safe as standard seating in a frontal crash? The Virthuman model is used to answer this question. It is a multi-body system (MBS) model that helps run simulations faster, however, it lacks some outputs. A 30 km/h frontal acceleration pulse is applied to HAV’s interior and a program determines injury indexes for Virthuman’s body parts, then returns to simulation’ settings, without considering injuries of the bodies’ internal organs. Living Room seating provides safer conditions for its occupants in a frontal crash.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF17_048%2F0007280" target="_blank" >EF17_048/0007280: Aplikace moderních technologií v medicíně a průmyslu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Polytechnica Hungarica

  • ISSN

    1785-8860

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    HU - Maďarsko

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    127-140

  • Kód UT WoS článku

    000658289300007

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85109021644