Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

English for porters - ESP curriculum development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23670%2F17%3A43950067" target="_blank" >RIV/49777513:23670/17:43950067 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    English for porters - ESP curriculum development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Designing an English language curriculum that is relevant to students´needs and empowers them to use their language skills in real life situations with respect to their job is the focus of English for Specific Purposes. This paper addresses both the theoretical peculiarities of designing an authentic and valuable ESP course in English for Porters, as well as the actual process of implementing it. Fundamental principals of ESP are explained in the theoretical part. Research carried out through questionnaires established the basis for a detailed profile of the porters´needs. This paved the way for creating a coursebook and an intensive course that directly mirrors the demand. Implementing such a course may benefit porters at other universities as it gives them a specific set of tools and enables them to communicate in English in their work.

  • Název v anglickém jazyce

    English for porters - ESP curriculum development

  • Popis výsledku anglicky

    Designing an English language curriculum that is relevant to students´needs and empowers them to use their language skills in real life situations with respect to their job is the focus of English for Specific Purposes. This paper addresses both the theoretical peculiarities of designing an authentic and valuable ESP course in English for Porters, as well as the actual process of implementing it. Fundamental principals of ESP are explained in the theoretical part. Research carried out through questionnaires established the basis for a detailed profile of the porters´needs. This paved the way for creating a coursebook and an intensive course that directly mirrors the demand. Implementing such a course may benefit porters at other universities as it gives them a specific set of tools and enables them to communicate in English in their work.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CASALC Review

  • ISSN

    1804-9435

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    6-14

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus