English for porters - ESP curriculum development
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23670%2F17%3A43950067" target="_blank" >RIV/49777513:23670/17:43950067 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
English for porters - ESP curriculum development
Popis výsledku v původním jazyce
Designing an English language curriculum that is relevant to students´needs and empowers them to use their language skills in real life situations with respect to their job is the focus of English for Specific Purposes. This paper addresses both the theoretical peculiarities of designing an authentic and valuable ESP course in English for Porters, as well as the actual process of implementing it. Fundamental principals of ESP are explained in the theoretical part. Research carried out through questionnaires established the basis for a detailed profile of the porters´needs. This paved the way for creating a coursebook and an intensive course that directly mirrors the demand. Implementing such a course may benefit porters at other universities as it gives them a specific set of tools and enables them to communicate in English in their work.
Název v anglickém jazyce
English for porters - ESP curriculum development
Popis výsledku anglicky
Designing an English language curriculum that is relevant to students´needs and empowers them to use their language skills in real life situations with respect to their job is the focus of English for Specific Purposes. This paper addresses both the theoretical peculiarities of designing an authentic and valuable ESP course in English for Porters, as well as the actual process of implementing it. Fundamental principals of ESP are explained in the theoretical part. Research carried out through questionnaires established the basis for a detailed profile of the porters´needs. This paved the way for creating a coursebook and an intensive course that directly mirrors the demand. Implementing such a course may benefit porters at other universities as it gives them a specific set of tools and enables them to communicate in English in their work.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CASALC Review
ISSN
1804-9435
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
6-14
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—