Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ADACHO – Škála pro posouzení adaptivního chování u dětí: příručka pro administraci a interpretaci metody

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23810%2F24%3A43975237" target="_blank" >RIV/49777513:23810/24:43975237 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ADACHO – Škála pro posouzení adaptivního chování u dětí: příručka pro administraci a interpretaci metody

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Škála pro posouzení adaptivního chování u dětí ve věku 5–15 let (ADACHO) je standardizovanýmdiagnostickým nástrojem určeným pro zhodnocení nezávislého a samostatnéhochování dětí v různých oblastech jejich běžného života. ADACHO je původníčeskou metodou a její položky byly vytvořeny specificky pro české prostředí. Jednotlivé položkyposuzovací škály tvoří výroky o chování dítěte, respondent svou odpovědí označujemíru samostatnosti a četnost, s jakou dítě dané chování provádí či zvládá. Pro zjednodušenítextu budeme diagnostickou metodu ADACHO v textu příručky označovat převážně slovem„dotazník“, ačkoliv se jedná o posuzovací škálu.Škála se skládá z formy pro posouzení dítěte rodičem a formy pro posouzení učitelem. Obsahuje138 položek, rozdělených do pěti základních oblastí – konceptuální, sociální, praktické,oblasti komunikace a sebeřízení. Obě formy obsahují 43 položek společných a 48 (rodičovskáforma) / 47 (učitelská forma) položek unikátních, typických pro domácí či školní prostředí.Posuzovací škála obsahuje v každé formě šest souhrnných percentilových skórů a standardníchT-skórů (konceptuální, sociální, praktický, komunikace, sebeřízení a celkový skóradaptivního chování). Normy rodičovské formy posuzovacích škál jsou založeny na vzorku1 042 dětí hodnocených v letech 2022–2023 a učitelské formy na vzorku 978 dětí hodnocenýchv letech 2022–2023.

  • Název v anglickém jazyce

    ADACHO – Scale for assessment of adaptive behavior in children: Manual for administration and interpretation of the method

  • Popis výsledku anglicky

    The Adaptive Behaviour Assessment Scale for Children Ages 5-15 (ADACHO) is a standardized diagnostic tool designed to assess independent and autonomous children&apos;s behaviour in different areas of their daily lives. The ADACHO is the original Czech method and its items were developed specifically for the Czech environment. The individual items of the assessment scale consist of statements about the child&apos;s behaviour, the respondent&apos;s answer indicates the degree of independence and frequency with which the child performs or manages the behaviour. For simplicitythe ADACHO diagnostic method will be referred to in the text of the manual mainly by the word &quot;questionnaire&quot;, although it is an assessment scale. The scale consists of a parent assessment form and a teacher assessment form. It includes 138 items, divided into five basic areas - conceptual, social, practical, communication and self-management. The two forms contain 43 items in common and 48 (parental 47 (teacher form) items unique to the home or school setting.The assessment scale contains six summary percentile scores in each form and standard T-scores (conceptual, social, practical, communication, self-management, and total adaptive behaviour).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů