Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Srovnávací, longitudinální studium stresu u studentů ošetřovatelství v pěti státech: Albánie, Brunei, Česká republika, Malta a Wales.

Popis výsledku

Pozadí a cíle: Stres mezi studenty ošetřovatelství je celosvětovým problémem. Chybí zveřejněné mezinárodní srovnávací studie, které by ho zkoumaly, a proto se tento referát zabývá zdroji stresu mezi studenty ošetřovatelství v průběhu studia a bude se snažit určit, zda byly v pěti různých zemích (Albánii, Bruneji, České republice, na Maltě a ve Walesu) stresovány více akademickými nebo klinickými faktory. I když každá země z této studie má jedinečnou kulturu, je možno provést srovnání napříč kulturami vesnaze lépe pochopit stres u populace studentů ošetřovatelství. Metody: Studie byla prováděna za použití deskriptivního kvantitativního vzoru za použití dotazníku Stres při ošetřovatelském vzdělávání u 1707 studentů ošetřovatelství ve všech pěti zemích.Výsledky: Průměrné skóre celkového vzorku u všech položek na stresové stupnici bylo 52.3 (SD 17.1). Nejnižší průměrná skóre měl vzorek z Walesu a nejvyšší vzorek z Bruneje. Studenti v Bruneji a na Maltě byli více stresováni akademickými p

Klíčová slova

Stressnursing students

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A comparative, longitudinal study of stress in student nurses in five countries: Albania, Brunei, the Czech Republic, Malta and Wales

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Background and aims: Stress amongst nursing students is global issue. There is an absence of published international comparative studies which investigate this and so this paper sets out to explore the sources of stress among nursing students through outtheir course of study and to determine whether they were more stressed by academic or clinical factors across five different countries (Albania, Brunei, the Czech Republic, Malta and Wales). Although each country, within this study, has a unique culture, a cross-cultural comparison can be made in an attempt to better understand stress in the students nursing population. Methods: The study was undertaking using a descriptive quantitative design using the Stress in Nurse Education Questionnaire with 1707nursing students across the five countries. Results: The mean score for the total sample for all the items on the stress scale was 52.3 (SD 17.1). The sample from Wales had the lowest mean scores and those in Brunei had the highest. Stud

  • Název v anglickém jazyce

    A comparative, longitudinal study of stress in student nurses in five countries: Albania, Brunei, the Czech Republic, Malta and Wales

  • Popis výsledku anglicky

    Background and aims: Stress amongst nursing students is global issue. There is an absence of published international comparative studies which investigate this and so this paper sets out to explore the sources of stress among nursing students through outtheir course of study and to determine whether they were more stressed by academic or clinical factors across five different countries (Albania, Brunei, the Czech Republic, Malta and Wales). Although each country, within this study, has a unique culture, a cross-cultural comparison can be made in an attempt to better understand stress in the students nursing population. Methods: The study was undertaking using a descriptive quantitative design using the Stress in Nurse Education Questionnaire with 1707nursing students across the five countries. Results: The mean score for the total sample for all the items on the stress scale was 52.3 (SD 17.1). The sample from Wales had the lowest mean scores and those in Brunei had the highest. Stud

Klasifikace

  • Druh

    Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FQ - Veřejné zdravotnictví, sociální lékařství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Nurse Education Today

  • ISSN

    0260-6917

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000253613400002

  • EID výsledku v databázi Scopus

Druh výsledku

Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

Jx

CEP

FQ - Veřejné zdravotnictví, sociální lékařství

Rok uplatnění

2008