Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití reflektivní praxe při výuce ošetřovatelství

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F09%3A00010236" target="_blank" >RIV/60076658:12110/09:00010236 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití reflektivní praxe při výuce ošetřovatelství

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Reflektivní praxe se stává nezbytnou komunikační dovedností pro dosahování kvality. V činnosti pomáhajících profesí je komunikace souborem účinných dovedností, kterými intervenují sestry, pedagogové i manažeři. Ukazuje se, že jak studenti, tak sestry v praxi postrádají dovednosti k efektivní komunikaci. Tato situace neovlivňuje jenom kvalitu poskytované péče a vztah sestra ? pacient, ale také interpersonální vztahy a tím i pracovní atmosféru. Přispívá tak k navršování problémů místo toho, aby byly problémy řešeny, nebo aby byl tým zdravotnického personálu veden k prevenci zbytečných nedorozumění. Příspěvek seznamuje se specifiky vyučování ošetřovatelských předmětů a upozorňuje na interaktivní didaktické metody, které následně mohou studenti a budoucí sestry aplikovat v ošetřovatelském procesu i v managementu. Dále se příspěvek zamýšlí nad prvky reflektivní praxe, které používají pedagogové k tomu, aby učili činem, zdůrazňovali smysl a význam komunikace v ošetřovatelství a vedli tak stu

  • Název v anglickém jazyce

    Utilization of Reflective Practice in Nursing Education

  • Popis výsledku anglicky

    The reflective practice becomes a necessary communication skill for achieving the quality. In the activity of helping professions, the communication is an complex of certain skills intervened by nurses, pedagogues, and mangers. It is shown that studentsas well as nurses in practice lack the skill necessary for effective communication. The situation does not only affect the quality of the care provided and the relationship nurse -patient, but also inter ? personal relationship and thus also occupationalatmosphere. Thus, it contributes to the accumulation of probleme instead of their solution or conduction of healthcare professional to the prevention of useless misunderstandings. The paper acquaints the readers with specific features of teaching nursing subjects and point out interactive didactic methods, which can subsequently be applied by students and future nurse to the nursing process and management. The paper furthermore considers element of the reflective practice used by pedago

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FQ - Veřejné zdravotnictví, sociální lékařství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kontakt (vědecký časopis ZSF JU)

  • ISSN

    1212-4117

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XI.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus