Využití reflektivní praxe při výuce ošetřovatelství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F09%3A00010236" target="_blank" >RIV/60076658:12110/09:00010236 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití reflektivní praxe při výuce ošetřovatelství
Popis výsledku v původním jazyce
Reflektivní praxe se stává nezbytnou komunikační dovedností pro dosahování kvality. V činnosti pomáhajících profesí je komunikace souborem účinných dovedností, kterými intervenují sestry, pedagogové i manažeři. Ukazuje se, že jak studenti, tak sestry v praxi postrádají dovednosti k efektivní komunikaci. Tato situace neovlivňuje jenom kvalitu poskytované péče a vztah sestra ? pacient, ale také interpersonální vztahy a tím i pracovní atmosféru. Přispívá tak k navršování problémů místo toho, aby byly problémy řešeny, nebo aby byl tým zdravotnického personálu veden k prevenci zbytečných nedorozumění. Příspěvek seznamuje se specifiky vyučování ošetřovatelských předmětů a upozorňuje na interaktivní didaktické metody, které následně mohou studenti a budoucí sestry aplikovat v ošetřovatelském procesu i v managementu. Dále se příspěvek zamýšlí nad prvky reflektivní praxe, které používají pedagogové k tomu, aby učili činem, zdůrazňovali smysl a význam komunikace v ošetřovatelství a vedli tak stu
Název v anglickém jazyce
Utilization of Reflective Practice in Nursing Education
Popis výsledku anglicky
The reflective practice becomes a necessary communication skill for achieving the quality. In the activity of helping professions, the communication is an complex of certain skills intervened by nurses, pedagogues, and mangers. It is shown that studentsas well as nurses in practice lack the skill necessary for effective communication. The situation does not only affect the quality of the care provided and the relationship nurse -patient, but also inter ? personal relationship and thus also occupationalatmosphere. Thus, it contributes to the accumulation of probleme instead of their solution or conduction of healthcare professional to the prevention of useless misunderstandings. The paper acquaints the readers with specific features of teaching nursing subjects and point out interactive didactic methods, which can subsequently be applied by students and future nurse to the nursing process and management. The paper furthermore considers element of the reflective practice used by pedago
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
FQ - Veřejné zdravotnictví, sociální lékařství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Kontakt (vědecký časopis ZSF JU)
ISSN
1212-4117
e-ISSN
—
Svazek periodika
XI.
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—