Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Předávání kompetencí mezi lékařem a sestrou

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F10%3A00012221" target="_blank" >RIV/60076658:12110/10:00012221 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Předávání kompetencí mezi lékařem a sestrou

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Oblastí, která do značné míry ovlivňuje postavení sestry v multidisciplinárním týmu a zároveň má značný vliv na vztahy lékaře a sestry, je problematika kompetencí. Na základě sociologického kvantitativního výzkumu technikou řízeného rozhovoru tazatele slékařem a sestrou byly zjišťovány názory na vztahy mezi sestrou a lékařem, tedy i na předávání kompetencí mezi nimi. V rámci výzkumu bylo v souladu s projektem do výběrového souboru zařazeno 535 lékařů a 537 všeobecných sester. Tito respondenti byli vybráni náhodným výběrem pomocí kvót. Sestry byly dotázány, zda je lékaři pověřují úkony, které nepatří do jejich kompetencí, o jaké úkony se nejčastěji jedná a zda sestry odmítají vykonat úkon, který není v jejich kompetencích. Dále bylo zjišťováno, zda sisestry myslí, že je dána jasně hranice mezi kompetencemi sester a lékařů. Lékaři byli dotázáni, zda pověřují sestry úkony, které patří do kompetence lékařů, o jaké úkony se nejčastěji jedná a zda respektují odmítnutí sestry vykonat úkon,

  • Název v anglickém jazyce

    Transfer of competences between physician and nurse

  • Popis výsledku anglicky

    The problem of competences represents an area which significantly influences the nurse`s position in a multidisciplinary team and, at the same time, has an influence on the relationships between doctors and nurses. Based on a sociological quantitative research by means of a controlled interview performed by an interviewer and nurses and doctors, the opinions on the relationships between nurses and doctors and the transfer of competences were studied. 535 doctors and 537 general nurses were included in the sample in accordance with the research project. These respondents were chosen at random by means of quotas. The nurses were asked if they were charged by doctors with tasks which were not within their competence, what the most frequent of these taskswere, and if nurses refused to perform a task which is not within their competence. Furthermore, it was investigated if nurses thought that there was a clear border between the nurses` and doctors` competences. The doctors were asked if t

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FQ - Veřejné zdravotnictví, sociální lékařství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/NS9604" target="_blank" >NS9604: Postavení sestry v multidisciplinárním týmu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kontakt (vědecký časopis ZSF JU)

  • ISSN

    1212-4117

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1.

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus