Spokojenost jihočeských pedagogů s výukou Úmluvy o právech dítěte
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F12%3A43884246" target="_blank" >RIV/60076658:12110/12:43884246 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Spokojenost jihočeských pedagogů s výukou Úmluvy o právech dítěte
Popis výsledku v původním jazyce
Ve výuce dětských práv u dětí by měli sehrát významnou roli nejen rodiče, ale i pedagogové. Úkolem dospělých je dítě nejen chránit, ale především mu pomoci na cestě k jeho autonomii, vést ho k pochopení svých práv. Cílem článku je nastínit odpovědi respondentů-pedagogů týkající se jejich spokojenosti s obsahem výuky zaměřujícím se na implementaci Úmluvy o právech dítěte, na participaci dětí ve školách. Výsledky jsou získané z průzkumu na dvou jihočeských základních školách a srovnávají se s výsledky španělských a italských autorů.
Název v anglickém jazyce
Satisfaction of South-Bohemian teachers with education concerning the Convention on the Rights of the Child
Popis výsledku anglicky
In teaching rights of children, not only parents but also teachers should play an important role. The task of adults is not only to protect children but also to help them in the way to their autonomy and conduct them to understanding their rights. The target of the article is to outline responses of respondents-teachers concerning their satisfaction with contents of teaching programmes focused on the implementation of the Convention on Rights of the Child and on the participation of children in schools.The results were obtained from a research performed at two South-Bohemian primary schools and compared with results of Spanish and Italian authors. In teaching rights of children, not only parents but also teachers should play an important role. The task of adults is not only to protect children but also to help them in the way to their autonomy and conduct them to understanding their rights. The target of the article is to outline responses of respondents-teachers concerning their sati
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Prevence úrazů, otrav a násilí
ISSN
1801-0261
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
177-181
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—