Hledání limitů a příležitostí v procesu supervize u studentů sociální práce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F16%3A43890443" target="_blank" >RIV/60076658:12110/16:43890443 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://file:///C:/Users/Dvorackova/Downloads/LOGOS%20POLYTECHNIKOS%202-2016%20(1).pdf" target="_blank" >http://file:///C:/Users/Dvorackova/Downloads/LOGOS%20POLYTECHNIKOS%202-2016%20(1).pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hledání limitů a příležitostí v procesu supervize u studentů sociální práce
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem této přehledové studie je předložit pohled na supervizi odborné praxe u studentů sociální práce a poukázat na možnosti, limity a příležitosti v průběhu supervizního procesu. Sociální pracovník je pomáhající profesionál, který by měl být schopen komplexně vykonávat svoji práci. Aby mohl svoji práci vykonávat co nejlépe, měl by být schopen reflexe i sebereflexe, dialogu se svými kolegy, s klienty a rodinami klientů, ale také s dalšími institucemi. V průběhu vysokoškolského studia, v oborech zaměřených na sociální práci, studenti absolvují široké spektrum odborných praxí v neziskových organizacích, ale i ve veřejné správě a ve zdravotnických zařízeních. Setkávají se s různými situacemi, ať již ve vztahu s klienty, tak s pracovníky působícími v těchto organizacích. Během jejich odborné praxe absolvují studenti skupinové i individuální supervize, které jim pomáhají se s těmito novými situacemi vyrovnávat. Důležitou roli také sehrává osoba supervizora, jeho zkušenosti a způsob, jakým supervizní setkání vede. Pokud studenti chápou proces supervize jako příležitost sdílení, předávání informací, jako podporu a učení se novým věcem, může být pro jejich osobní i profesní život supervize velkým přínosem.
Název v anglickém jazyce
Finding Limits and Opportunities in the Process of Supervision for Social Work's Students
Popis výsledku anglicky
The aim of this survey study is to present a view on supervision of professional experience in social work students and highlight the possibilities, limits and opportunities in the course of the supervisory process. The social worker is helping professional, who should be able to competently perform their work. To be able to do their work best, he should be capable of reflection and self-reflection, dialogue with colleagues, clients and families of clients, but also with other institutions. In the course of university studies in the fields for social work students receive a broad spectrum of professional experience in nonprofit organizations, but also in offices and medical facilities. Faced with different situations, whether in relation with the clients and the staff working in these organizations. During their practical training, the students have group and individual supervision to help them with these new situations to cope. An important role is also played by the individual supervisor, his experience and the way leads supervision. If students understand the process of supervision as an opportunity to share and exchange information, such as support and learning new things, for their personal and professional lives supervision is great benefit.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Logos Polytechnikos
ISSN
1804-3682
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
186-192
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—