Hodnocení strachu u dětí v souvislosti s provedením operačního zákroku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17110%2F16%3AA1701HK9" target="_blank" >RIV/61988987:17110/16:A1701HK9 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení strachu u dětí v souvislosti s provedením operačního zákroku
Popis výsledku v původním jazyce
Cíl: Cílem práce bylo zjistit vliv vybraných způsobů přípravy dětí k operaci na jejich strach spojený s provedením operačního zákroku. Metodika: Výzkumný soubor tvořilo 86 dětí ve věku 2 - 6 let. Byla využita metoda kvantitativního výzkumu. Technikouzískávání dat pro výzkumné šetření bylo strukturované pozorování a rozhovor. K hodnocení přítomnosti strachu u dětí byla využita mezinárodní klasifikace ošetřovatelských diagnóz NANDA Interna-tional. Děti byly podle provedené intervence rozděleny do intervencční (experimentální) a kontrolní skupiny. Hodnocení probíhalo v období- před edukaci (intervenci), po edukaci v předoperačním období a po operaci. Statistické testy byly hodnoceny na hladině významnosti 5 %. Výsledky: Šetřením bylo zjištěno, že stanovením ošetřovatelské diagnózy Strach (00148), podle algoritmu určující znak ? související faktor ? ověření, není rozdíl mezi dětmi z intervenčnío kontrolní skupiny. Ošetřovatelská diagnóza Strach byla alespoň v jednom z hodnocených období stanovena u 85 jedinců z celkovéhoKLÍČOVÁ SLOVA:dítě, operace, příprava k operaci, strach, herní terapiepočtu 86 dětí. Rozdíl v hodnocení strachu mezi intervenční a kontrolní skupinou se prokázal v četnosti zastoupení určujících znaků pro ošetřovatelskou diagnózu Strach. Děti z intervenční skupiny vykazovaly po provedení intervence v předoperačním období výrazně nižší četnost výskytu určujících znaků stanovené diagnózy Strach (p=0,0003). Závěr: Psychická příprava dítěte k operaci sice nemůže zcela zbavit dítě strachu, ale jejím hlavním cílem je pomoci dítěti hledat jeho vlastní vnitřní síly a obranné mechanismy, díky kterým ohrožující situaci zvládne adaptivněji, a posilovat jeho sebevědomí.
Název v anglickém jazyce
The assessment of fear in children undergoing surgical procedures
Popis výsledku anglicky
The aim of this survey study is to present a view on supervision of professional experience in social work students and highlight the possibilities, limits and opportunities in the course of the supervisory process. The social worker is helping professional, who should be able to competently perform their work. To be able to do their work best, he should be capable of reflection and self-reflection, dialogue with colleagues, clients and families of clients, but also with other institutions. In the course of university studies in the fields for social work students receive a broad spectrum of professional experience in nonprofit organizations, but also in offices and medical facilities. Faced with different situations, whether in relation with the clients and the staff working in these organizations.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Logos polytechnikos
ISSN
2464-7551
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
45-58
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—