Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mandated work duties of students: situational analysis of the actors involved

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F24%3AA25038I5" target="_blank" >RIV/61988987:17200/24:A25038I5 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://kont.zsf.jcu.cz/pdfs/knt/2024/04/08.pdf" target="_blank" >https://kont.zsf.jcu.cz/pdfs/knt/2024/04/08.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.32725/kont.2024.046" target="_blank" >10.32725/kont.2024.046</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mandated work duties of students: situational analysis of the actors involved

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Purpose: To comprehensively analyze the work duties of students from the Faculty of Social Studies at the University of Ostrava duringthe COVID-19 pandemic, focusing on the perspectives and discourses of those involved in managing the crisis.Methods: Interpretive paradigm, qualitative strategies, situational analysis, questionnaire survey, semi-structured interview.Results: The result is a presentation of the discourses of different actors involved in the students’ work duties. The students feltdissatisfaction with their work duty and valued the experience gained. The public administration authorities perceived inconsistency inthe practices between the political subdivisions and appreciated the students’ motivation to help. Social service organisations pointed outan absence of a crisis management methodology.Conclusion: Social work educators should prepare students for mandatory work duties during crises or emergencies, such as at that timeongoing pandemic. They should also offer compulsory elective courses that introduce students to nursing activities needed during workduties, such as general care, meal preparation, and communication with clients. Recommendations for social service organisations andpublic administration should focus on crisis management and mentoring.

  • Název v anglickém jazyce

    Mandated work duties of students: situational analysis of the actors involved

  • Popis výsledku anglicky

    Purpose: To comprehensively analyze the work duties of students from the Faculty of Social Studies at the University of Ostrava duringthe COVID-19 pandemic, focusing on the perspectives and discourses of those involved in managing the crisis.Methods: Interpretive paradigm, qualitative strategies, situational analysis, questionnaire survey, semi-structured interview.Results: The result is a presentation of the discourses of different actors involved in the students’ work duties. The students feltdissatisfaction with their work duty and valued the experience gained. The public administration authorities perceived inconsistency inthe practices between the political subdivisions and appreciated the students’ motivation to help. Social service organisations pointed outan absence of a crisis management methodology.Conclusion: Social work educators should prepare students for mandatory work duties during crises or emergencies, such as at that timeongoing pandemic. They should also offer compulsory elective courses that introduce students to nursing activities needed during workduties, such as general care, meal preparation, and communication with clients. Recommendations for social service organisations andpublic administration should focus on crisis management and mentoring.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kontakt

  • ISSN

    1212-4117

  • e-ISSN

    1804-7122

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    361-368

  • Kód UT WoS článku

    001382576000008

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85216249282