Teaching of the issue of first aid at schools in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F18%3A43897160" target="_blank" >RIV/60076658:12110/18:43897160 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://kultura-bezpieczenstwa.pl/wp-content/uploads/2018/07/KB_29_sr.pdf" target="_blank" >http://kultura-bezpieczenstwa.pl/wp-content/uploads/2018/07/KB_29_sr.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24356/KB/29/3" target="_blank" >10.24356/KB/29/3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching of the issue of first aid at schools in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on examining the implementation of first aid in schools. It reflects the obligation of schools to provide first aid in the event of health problems or risks to the life of students and school staff. The second area deals with first aid education of students so that they can gain the competencies to provide first-aid in practical life. The basic possibilities of education of first aid in general basic education programmes are characterized. The characteristics of first aid development in schools are developer in order to gain a comprehensive understanding of the first aid education issue. A historical-comparative analysis is used as the method of research.
Název v anglickém jazyce
Teaching of the issue of first aid at schools in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on examining the implementation of first aid in schools. It reflects the obligation of schools to provide first aid in the event of health problems or risks to the life of students and school staff. The second area deals with first aid education of students so that they can gain the competencies to provide first-aid in practical life. The basic possibilities of education of first aid in general basic education programmes are characterized. The characteristics of first aid development in schools are developer in order to gain a comprehensive understanding of the first aid education issue. A historical-comparative analysis is used as the method of research.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Kultura Bezpieczeństwa
ISSN
2299-4033
e-ISSN
—
Svazek periodika
29
Číslo periodika v rámci svazku
březen 2018
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
70-79
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—